Going up north (second try) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu Going up north (second try) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

Going up north (second try)

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

31 December 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zoals jullie eerder gelezen hebben ging de eerste poging om naar het noorden te reizen niet zo vlekkeloos. Ook bij de 2e poging begaf ons busje het. Dus hadden we besloten onze tocht met een ander busje voort te zetten. Deze 'van' was toch wel iets luxer, want deze automaat kan gewoon zonder sputteren en tientallen auto's die je inhalen de berg opkomen. Dus dit was al een goed begin. Steeds dichter naar het noorden toe leek het warmer en zonniger te worden en ik leek steeds rooier te worden. Helaas was dat laatste ook echt waar.

Aangekomen in Paiha kregen we na een aantal zonnige dagen toch weer regen. Maar ook met een regenachtige dag heb ik me prima vermaakt met de gezellige reizigers in het hostel. Kerst hebben we doorgebracht in Kerikeri. Ook ik heb met kerst overheerlijke maaltijden verorberd en voor het eerst met kerst in de buitenlucht gebarbequed. Tevens heb ik wat cultuur opgesnoven in dit zeer religieze land door de locale kerst mis bij te wonen. We werden al hartelijk ontvangen in de locale kerk. Na de kerst zijn we naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland geweest, Cape Reinga, waar 2 oceanen tezamen komen. De meeste mensen vinden het heel indrukwekkend maar ik zag alleen maar heel veel water. Wel een geweldig uitzicht op een stralende zonnige dag. Daarna hebben we de 90 Miles beach bezocht, waar de golven zo hoog waren dat ik na een heel stuk zwemmen weer gelijk gestrand was aan wal. Was echt super.
Ik heb me ook verdiept in de NZ geschiedenis en kauri bomen van wel meer dan 2.000 jaar oud bezocht in musea en in de natuurrijke bossen. Echt reusachtig.

Met nieuwjaar ben ik weer terug in Auckland om daar, 12 uur eerder als jullie, het nieuwe jaar in te luiden. Daarna ga ik dan ook echt afscheid nemen van het laatste restje familie in NZ dat nog bij me is, mijn ouders. Maar nu ik weet dat ze een betrouwbare wagen hebben om mee verder te reizen en ik ze nog even de basics van het Engels heb bij kunnen brengen kan ik ze met een gerust hart achterlaten.

Wisten jullie trouwens dat:
- NZ wel 7 keer zo groot is dan ons eigen kikkerlandje en nog geen 4 miljoen inwoners telt.
- je in NZ wel uren over de snelweg kunt rijden zonder ook maar 1 weggebruiker tegen te komen.
- mensen hier gewoon over de snelweg fietsen.

Groeten vanuit Nieuw Zeeland.

• 31 December 2008 - 07:08

Suzie:

Hee Elle,
    Wow mooie foto's!!! Ik wil daar ook zijn!!! Leuk dat je met oud en nieuw in Auckland city bent!! alvast een fijne jaarwisseling en ik bel je nog ff over een paar uurtjes!! Liefs Suzie
    P.S. ik wist al die weetjes hihi

• 31 December 2008 - 08:22

Ellen:

ha, het ziet er allemaal geweldig uit. De foto met de vuurtoren is zeker één van de molshopen. zie je dat maakt daar de natuur zo mooi. Het is voor jullie bijna nieuwjaar en ge staat natuurlijk al stanby in Aukland. Ook mooi om het daar een keer mee te maken. Denk je nog aan de sterretjes, das nostalgie!!! Fijn da ge met een gerust hart verder kunt goan.Hé meid een knalgek uiteinde en een goed begin in 2009. En zekers een mooie reis verder met je rugzak. Van alle Waaltjes.

• 31 December 2008 - 08:30

Bas:

Hey lieverd!
    Echt super mooie foto's inderdaad! Prachtig.. Vind dat Cape Reinga dr ook heel gaaf uitzien. Hoop dat je het toch een beetje gezellig gaat hebben daar in Auckland met oud en nieuw. (bel nog)
    P.S ik wist niet dat ze daar over de snelweg fietsen (wie doet dat nou ook?! ;).

kus

• 31 December 2008 - 09:17

Femke:

Hey meid, hele fijne jaarwisseling! Je kan het natuurlijk ook gewoon 2 keer vieren, dan doe je op de Nederlandse tijd ook nog even mee ;-)Kus Femke

• 31 December 2008 - 10:02

De Vaantjes:

Het is bijna zover, het nieuwe jaar begint voor jullie eerder dan hier in het koude Druten.
    Maar je viert het over pakweg 12 uurtjes maar lekker nog een keertje, dat is natuurlijk ook niet voor iedereen weggelegd.
    Groetjes aan iedereen daarginds en ook voor iedereen de beste wensen.
    Groetjes van ons.

• 31 December 2008 - 10:47

Marieke:

Hoi Elle,

Wij komen net van ons oudjaarsfeestje af heel gezellig samen met de buurt hier (die 10 kilometer is) met kampvuur, hangi (koken onder de grond) en vuurwerk. Wel raar dat het 10-11 uur afgelopen is. We missen wel het aftellen met zijn allen 10 seconden voor 12 uur maar ja de kiwi's zijn toch iets droger op oudjaarsavond. Ik zit nu met Lisa op de bank te wachten op nieuwjaar. Nou jullie ook een goede jaarwisseling en have fun op je reis verder.
    Wat voor merk was jouw mascara ook alweer? niet die groene maar die andere.
    Liefs auntie from Auckland.

• 31 December 2008 - 11:02

MvH:

Gelukkig nieuwjaar!

• 31 December 2008 - 11:10

Michelle:

"gelukkig nieuwjaar"

het vriest hier nu -4 en vannacht -7. Dus dat wordt lekker bibberen voor de kroegen!!!

Knuf

• 31 December 2008 - 17:29

Wil.:

Elle nog 5.30uur en dan is het hier ook zover en knallen we het jaar uit.tot het volgende mooie verslag.liefs Cees Wil

• 01 Januari 2009 - 09:39

Do-Rie-mien:

Haai Ellebel.
    Hoe was je nieuwjaarsparty,nog meer Hollanders ontmoet?
    We zijn door de taxidriver netjes afgezet op de camping,hij heeft al die tijd zitten kletsen en wij maar terug kwekken, in englich of corse
    We zitten nu aan de nieuwjaarsborrel bij Meliskus na nieuwjaarsduik.
    Kei bedankt voor die awsome kaart/foto, ben er kei blij mee.
    Paddestoeltje let op de zon!smeren en niet te lang!!
    Kei veel plezier goede reis.

Catch you later.
    Pa en maxx

• 01 Januari 2009 - 17:56

Marina:

Hey Sis!

Gelukkig nieuwjaar! Weet niet of mijn sms is aangekomen? Ik heb jouwe in elk geval wel ontvangen. Hoop dat je het nieuwe jaar met een knalfeest hebt ingeluid want 2009... Nieuwe ronde, nieuwe kansen en vooral veel avontuur!

Nieuwe adres is
    Jan van zutphenlaan 53
    3555 SN Utrecht

Xm

• 01 Januari 2009 - 19:56

Eva:

hey meiske

ten 1ste een super, gezond en liefdevol 2009 toegewenst :)

de foto's zijn echt fantastisch..
    hier gaat alles super goed :)

liefss eva en geniet ze

• 01 Januari 2009 - 23:29

De Geijntjes.:

Hee mûpke van ons,
    Een heel gelukkig nieuwjaar hoor en wat een prachtige foto's weer.Als je nou al zo rood bent, zul je gauw lekker bruin zijn, dat heeft ook wel wat zo midden in de winter.
    Blijf genieten en doe vooral geen dingen die ik ook niet zou doen.
    Dikke kus uit de bush-bush.

• 02 Januari 2009 - 20:08

Lisa Melis:

hey elle belle
    kom je ook nog richting ons? want dat moet je zeker ff doen.jullie pap en mam zijn nu weer hier :D wel gezellig. ze vertrekken zondag ochten om elf uur geloof ik ;)
    xox lisa

• 04 Januari 2009 - 21:42

Ilona:

Hey Elle,
    Mooie foto's zeg! Lijkt me wel een gekke gewaarwording als je kerst en oud&nieuw buiten viert. Gelukkig heb je het leuk gehad en ook ik wens jou natuurlijk het allerbeste voor 2009! Dat je nog maar veel dagboekberichtjes mag schrijven. Veel succes en plezier zonder je familie!! Liefs, Ilona

• 05 Januari 2009 - 13:08

Jasperius:

hey gave foto's man!
    geniet ervan!!!

• 07 Januari 2009 - 18:46

Helma En Ellen:

Hello overthere.
    How are you daarginter?
    Hier in Nederland is het echt afzien, strenge vorst, opgevroren sneeuw en koude lucht.
    Maar gelukkig gaat het bij jou allemaal goed. Als nuchtere Nederlandse liet jij je niet van de wijs brengen bij Cape Reinga. Je zag tenslotte alleen maar water. Maar ach, het idee dat er twee oceanen bij elkaar komen is toch wel bijzonder???
    We zijn wel benieuwd naar je volgende avonturen en waar je inmiddels uithangt! Pas goed op jezelf nu je zonder het laatste beetje familie op eigen benen staat! Maar als Hollandse meid moet dat wel lukken ;)
    Veel plezier en we zien je spannende verhalen graag tegemoet!!!
    Liefs van Helma en Ellen vanuit een koud Den Bosch

• 07 Januari 2009 - 18:46

Helma En Ellen:

Hello overthere.
    How are you daarginter?
    Veel plezier en we zien je spannende verhalen graag tegemoet!!!
    Liefs van Helma en Ellen vanuit een koud Den Bosch

• 08 Januari 2009 - 20:00

Eva & Adinda:

hey meiske

in het kader van mijn vriendinnetje zit in nz hebben adinda en ik vandaag een KIWANO

• 08 Januari 2009 - 20:02

Eva En Adinda :

gegeten:)
    het is een oranje stekkelig ding met allemaal klein pitjes erin. hij schijnt o.a uit nz te komen;)

daarnaast ben ik er vandaag achtergekomen dat mijn nichtje, nanny, ook in nz aan t ouwehoeren is :P dus wie kom je der tegen samen met der broertje, jelle.

liefs en dikke kus vanuit het sneeuw en ijs nederland

• 09 Januari 2009 - 21:13

Bush-bush Tamtam:

Hallo mûpke van ons, hoe is 't met je? Nog steeds een goede reis? Lekker warm daar natuurlijk en wij zijn jalours, want we zitten in de kou. Vanmorgen hadden we problemen met het gas, dus was het binnen bijna net zo koud als buiten en daar vroor het -10 maar jij kunt je daar in de zon natuurlijk niks bij voorstellen. Het was eeerrrruuuugggg koud. Gelukkig was het probleem heel snel opgelost. Blijf vooral genieten hé mûpke en we houden je reisverhalen in de peiling.
    Dikke kus van Jopio en Loesje.

• 10 Januari 2009 - 19:15

De Vaantjes,:

Hoi Elle,
    Het is schitterend daar zoals ik op de foto's zie. Niets gek dat je daar vertoeft, zo mooi.
    Nog heel veel plezier.
    Groetjes van ons.

• 12 Januari 2009 - 16:10

Erik:

Hi Elle,

Zie net pas je mailtjes van je trip! Wat goed joh! Gaaf zo'n reis na je studie, hoe lang blijf je daar?

Have fun!