On my own! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu On my own! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

On my own!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

14 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

's Nachts op 1 januari 2009 afscheid genomen van mijn ouders en nu is het alleen me, myself and I.
Eerst naar Rotorua gegaan waar ik wat Nieuw Zeelandse cultuur opgesnoven heb. Echte kiwi's kom je veel tegen hier, maar niet de traditionele Maori's. Dus vandaar dat ik me eens verdiept heb in de officiele Nieuw Zeelandse bewoners in de Maori village. Ik heb genoten van hun haka (dans) hun gastvrijheid en hun hangi (eten). Het was een geslaagde avond en het onverwachte huwelijksaanzoek van een echte Maori maakte het helemaal af.
Ook staan in Rotorua de geiserparken bekend en dit heb ik natuurlijk niet overgeslagen, erg indrukwekkend als je nog nooit verder bent geweest dan Europa.

In Waitomo heb ik me in de glowwormcaves begeven en black water raften eens uitgeprobeerd. De engheidsgraad was toch minder eng dan verwacht. Het ergste was achterwaarts van een waterval in een donkere grot afspringen. Verder heel veel glimwormen gezien.

De Tongariro Crossing, een wandeling in een vulkaan spande toch bijna de kroon. Het was een zware, lange tocht op een hete dag (26 graden) maar met de gedachte dat mijn tante Trees de Njimeegse vierdaagse uitliep heb ik de tocht toch weten te finishen binnen de tijd. Het was zeker de moeite waar. Wel heb ik er ruim 2 dagen flinke spierpijn aan overgehouden maar ook dat viel weg tegen deze indrukwekkende tocht.

Maar het hoogtepunt is toch duidelijk de skydive. Al een aantal dagen was ik ermee bezig en die gedachte heb ik ook gedeeld met mijn ouders die me op kwamen zoeken in Taupo. Ik heb niet alleen mezelf enthousiast gemaakt over een sprong uit het vliegtuig maar die enthousiasme heb ik ook overgebracht op mijn moeder. Pa kreeg ik helaas niet met de voeten van de grond af. Maar toen de dag aanbrak zag ik al bijna mijn droom in duigen vallen toen ik niet mocht springen voordat ik bij een dokter was geweest voor mijn oorprobleem. Want mijn trommelvlies zou wel eens kunnen exploderen. De dokter stelde vast dat ik geen gehoorbeschadiging op zou kunnen lopen maar dat een jump van 4 km hoogte wel erg pijnlijk zou kunnen worden. Toen heb ik de knoop doorgehakt dat ik diezelfde dag gewoon uit een vliegtuig zou jumpen.
Na de voorpret kwam dan echt het moment dat ik mijn leven in handen legde van een parachutespringer. En als ik iets regel doe ik het goed dus pa, ma en ik werden met de limo opgehaald voor het grote moment. De vlucht in het vliegtuis was al de moeite waard. Als 2e moest ik het vliegtuig uitspringen (wat het engste moment is), maar voordat ik goed en wel klaarstond werd ik al uit het vliegtuig geduwd. Eerst door de wolken heen, wat veel kou betekent maar wel een hele ervaring. De freefall naar beneden was echt super en op 5.000 feet ging de parachute open. Ik had een mooi uitzicht op Lake Taupo, de vulkaan en Mount Doom (Lord of the Rings kenners zullen het wel kennen). 8 minuten later stond ik weer veilig met beide benen op de grond. En mijn oren hebben het er ook goed vanaf gebracht. Het was echt WICKED!!! Daarna nog nagenoten bij de foto's die gemaakt zijn. Echt een superervaring.

Wat is Nieuw-Zeeland toch geweldig.

Wisten jullie trouwens dat:
- de maori's het eten in de grond bereiden (hangi).
- ik hier al meer Nederlanders heb ontmoet dan kiwi's (inwoners van N-Z).
- Je als (midden) twintiger altijd je ID moet laten zien om de kroeg binnen te komen 's avonds.

Groeten uit het zonnige en indrukwekkende Nieuw Zeeland!




  • 14 Januari 2009 - 09:33

    Tante Marieke:

    Hi Elle,

    Als ik het dus goed begrijp was na dat huwelijksaanzoek meteen in de wolken!!?

    HIHI

  • 14 Januari 2009 - 09:35

    Ilona:

    Wauw wat een avonturen zeg!!! Gaaf dat je toch "gewoon" bent gaan springen ook al kon het heel veel pijn betekenen. Alle remmen los ;) xx Ilona

  • 14 Januari 2009 - 09:43

    Suzanne:

    Yes eindelijk weer een verhaal! Leuk leuk! Ik wil terug.. Ik heb ook Maori village ding gedaan en ik ben ook naar dat parkje geweest.. Erg leuk! Mooie foto's joh!! Ik ben echt jaloers... Was ik er maar ook.... snif ! Elle veel plezier nog meis!!! Liefs Suzie

  • 14 Januari 2009 - 10:00

    Femke:

    Wat een geweldig verhaal weer! Je hebt wel lef met je skydive avontuur, weet niet of ik het gedurfd had. Zal vast een super ervaring zijn geweest! Geniet er nog van meid! Liefs Femke

  • 14 Januari 2009 - 14:14

    Bas:

    Hey Mupske,

    Dat klinkt wel echt geweldig allemaal hee! Mooie foto's ook.. heel wijds allemaal he. Ben blij dat je sprong goed gegaan is zonder te veel pijn! (en dat je t hebt overleeft..) Als je zo aan de rand staat lijkt me freeky! Wat ben je bruin geworden trouwens :)

    Heel veel liefs en dikke zoen uit Nederland (en bedankt nog voor je support vandaag..)

  • 14 Januari 2009 - 14:22

    Bush-bush Tamtam:

    Hee knapperd, wat geweldig zeg dat je jezelf overwonnen hebt en die sprong gemaakt. Het is iets wat je nooit vergeet en je hebt ervan GENOTEN. Dat is nou wat ik bedoel. Wilde je echt niet met maori trouwen??? Goh, wat raar, jij bent toch altijd overal voor in.(hahahaha) Nee hoor, kom maar gewoon terug naar je eigen Basje, dan weet je wat je hebt.
    Hele mooie foto's heb je gemaakt, zie je wel zo reizen we allemaal gratis en voor niks met jou door N.Z. Voordeliger kan niet. Hou vol en tot volgende keer maar weer. Dikke kus van Jopio en Loesje.

  • 14 Januari 2009 - 14:32

    Monique:

    Heej Elluh!!!
    Wat een super mooi verhaal weer zeg!!!Ga het toch maar eens overwegen hoor ;).
    Maarre als ik het goed lees zit je s avonds toch regelmatig in de kroeg, hihihi :P! Ik kan niet wachten op je volgende avontuur...
    Doegie...
    Liefs X

  • 14 Januari 2009 - 17:07

    Boven-eind:

    Hoi Elle goed van jou maar ook van ons Riekse knap hoor wij genieten mee met al je verhalen en foto~s nog veel pret en tot het volgende verslag. dikke knuffel Cees Wil.

  • 14 Januari 2009 - 18:39

    Jeanine:

    Hey bikkel!

    Wat klinken die verhalen allemaal super!!! Goed dat je deze reis toen gemaakt hebt!! dit zijn ervaringen voor het leven! Geniet er lekker van en we kijken uit naar je volgende verhaal!

    Liefs en dikke kus!

  • 14 Januari 2009 - 20:17

    Roy:

    Eey zusje!

    Echt cool dat je bent weze skydiven! Dat moet je nog een keer overdoen maar dan als broer-zus uitstapje!
    K spreek je nog wel.

    Laterzzz

  • 14 Januari 2009 - 23:11

    Ellen:

    Kei super joh, ben trots op mijn naamgenoot. Zo kunde ook richting Holland komen als de wind tenminste goed staat.Ook goed van jou mam, net supervrouw,hé.
    Ik weet zeker dat ze dadelijk van de kerktoren van Druten komt vliegen.Politie isalgewaarschuwd en de afzettingen staan er al. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik Domien altijd nog de wijste dat ie er niet intrap.Da witte wa!
    Nou ben je echt in de bush bush geweest. Stond er geen grote pan op het vuur. Uhum ik zag dat er nog meer toeristen erbij stonden, dus voedsel voor de hele rimboe.
    Hé Elle weer genoeg gewauweld, hou de kiwi's in het gereel en jij nog veel plezier en net wa geschrijft regelmatig een bezoek in de plaatselijke kroeg is ook Héél gezellig.

  • 15 Januari 2009 - 09:20

    Michelle:

    Dag Elle,

    zoooo.. trillseeker!
    Je gaat de goede kant op. Hoe is het nu zonder je pa en ma? Heb je nog leuke bagpackers ontmoet?
    Met ons gaat het allemaal goed. We gaan morgen Breda onveilig maken met Bas! Gezelligheid!
    Xx

  • 16 Januari 2009 - 16:10

    Wendy:

    Nou nichtje, ben toch wel een beetje erg jaloers hoor. Geniet ervan, want voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje.

    Dikke kus

  • 19 Januari 2009 - 06:31

    Pa En Max:

    Haai Topper,
    WIJ kunnen zingen
    We can fly like an eagle in the clouds!!
    Het was super he!
    Thanks voor felicitatie's op z'n dutch en kiwi's.
    ik hoor dat het regenachtig is in het zuiden kom terug naarfhe nord, het is hier lekker warmmet een windje.
    Morgen naar de andere kant kijken of de kikkers niet bevroren zijn.
    Nog een geweldige tijd.
    Liefs Kwek en kwak

  • 20 Januari 2009 - 02:52

    Melle:

    klinkt helemaal super! Ik moet tot mijn schaamte toegeven dat dit t eerste berichtje van je dat ik helemaal gelezen hebt en ik vind dat je lekker schrijft! wanneer kom je sydney onveilig maken? x

  • 23 Januari 2009 - 16:32

    Mark:

    Hey Elle terwijl ik denk dat je nog van het studentenleven aan het genieten bent blijk je aan de andere kant van de wereld te zitten! Over genieten gesproken!!
    Ben jaloers! Tis alweer lang geleden.. Ik lees t.z.t. wel of ze in OZ nog Engels spreken enzo.. ;)

    Groeten uit Druten!

  • 26 Januari 2009 - 00:17

    Bush-bush Tamtam:

    Hee ons mûpke, we denken iedere dag aan jou als we aan tafel zitten maar dat verhaal leg ik je nog wel uit als je terug bent. Blijven genieten hoor en tot volgend bericht. Lieve groeten uit de bush-bush.

  • 27 Januari 2009 - 18:08

    Monique:

    Heej Meissie,

    Ik hoop dat het nog steeds goed met je gaat!!!
    Wat een super leuke kaart zeg, ziet er super mooi uit...
    Probeer je me nu over te halen :P hihi!!!

    Veel liefs
    Kus

  • 28 Januari 2009 - 09:20

    Michelle:

    Hey Elle!

    Sow, dat klinkt goed! Geniet van je tijd daar en maak er het aller beste van! Maar dat zal wel lukken ;)

    Als je terug bent moeten we maar eens bij kletsen!

    XxX, Michelle

  • 28 Januari 2009 - 13:05

    De Vaantjes:

    Hoi Elle,

    Wat een mooie foto's en dan die parachute sprong.
    Ik doe net als je vader, met beide benen op de grond. Maar dat jullie dat durven vind ik geweldig. Groetjes van ons

  • 29 Januari 2009 - 22:13

    Bush-bush Tam-tam:

    hee lieve schat, je moet wel wat vaker wat van je laten zien hoor, nou zitten we aan tafel en zeggen tegen elkaar, hoe zal het met ons Ellebelleke gaan? En ik denk dat er iedereen zo over denkt. We zijn zondag nog bij je ouders aan de deur geweest, maar die hebben volgens mij nog niet genoeg gereisd, dus waren er niet. Dat geeft niet hoor, we gaan gewoon een keer terug zo snel zijn ze niet van ons af.
    Blijf genieten en weet dat we van je houden. Dikke kus van Jopio en Loesje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Backpacken 'Down Under'

Recente Reisverslagen:

19 April 2009

Home sweet home

15 April 2009

De laatste weken!

02 April 2009

East coast!!

18 Maart 2009

SURPRISE!!

01 Maart 2009

Van de Kiwi's en de Maori's naar de Aboriginals!!
Elle

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 42120

Voorgaande reizen:

01 November 2019 - 06 November 2019

New York Marathon - 2019

29 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Roadtrip West Canada

13 December 2018 - 13 Januari 2019

Patagonië - Paradijs voor natuurliefhebbers

31 Oktober 2017 - 23 November 2017

Myanmar

25 November 2016 - 10 December 2016

Mongolië

20 Augustus 2016 - 14 September 2016

Zuid-Afrika

08 December 2015 - 29 December 2015

Cuba

13 September 2014 - 01 Oktober 2014

Going USA

19 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Dubai

12 Mei 2012 - 11 Juni 2012

Thailand

20 November 2010 - 05 December 2010

Kenia

12 December 2008 - 16 April 2009

Backpacken 'Down Under'

Landen bezocht: