No worries!! (Relax, you're on New Zealand time) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu No worries!! (Relax, you're on New Zealand time) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

No worries!! (Relax, you're on New Zealand time)

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

15 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

De laatste twee weken van mijn vakantie in Nieuw Zeeland probeerde ik het wat rustig aan te doen, maar het is niet helemaal gelukt.

Mount Cook
Na Queenstown heb ik op aanraden van mijn schoonmoeder een stop in Twizel gemaakt en ben ik afgereisd naar Mount Cook. Met zijn 3754 meters is het de hoogste berg van NZ. Het gebergte is erg mooi. Bij een zicht van adembenemende reeks bergtoppen trok de gigantsche Mount Cook de meeste aandacht. Het was een super mooie zonnige dag zodat ik ook het topje van de beroemde berg heb kunnen aanschouwen.

Kaikoura
Duizenden of internationale reizigers reizen af naar Kaikoura om een kijkje te nemen in de locale 'wildlife'. Ook ik heb gedoken in het wilde leven van de Dusky dolfijnen. Tussen honderden dolfijnen probeerde ik de aandacht te trekken van deze lieve dieren. Met wat tips probeerde ik de dolfijnen te entertainen en ze mochten me wel want ze zwommen niet gelijk weer weg. De dieren waren echt overal en zwemmen onder je door en langs je heen. Ze zwemmen alleen net iets harder dus ik kon ze niet helemaal bijhouden. Mijn onderwatercamera die ik gekregen heb kwam hierbij goed van pas maar het is wel moeilijk om een mooi plaatje te schieten van deze bewegelijke dieren.

Marlborough Sound
Een van de beste tracks in NZ is de Queen Charlotte track in de Marlborough Sound. Deze met award bekroonde tramping van 3 (of meer) dagen wilde ik dan zelf ervaren. ik ben 'back to basics' gegaan en ben gedropt in de natuur. Ik verbleef 's nachts bij homestays waarbij het omaatje bij het eerste verblijf mij al op wachtte met een warme bak thee en heerlijke scones uit de oven. De 78e jarige vrouw heeft 44 landen aangedaan in de laatste 11 jaar dus na een lange vermoeiende tocht kon ik lekker uitrusten en luisteren na haar wilde avonturen. Wel een aantal blaren en beten door sandflies opgelopen en bij het naderen van de finish was ik helemaal uitgeput maar het was het allemaal waard.

Wellington
Zo mijn carnaval van 2009, wat ik gedacht had dat over te moeten slaan, heb ik al achter de rug. Toen ik arriveerde in Wellington heb ik me ogen uitgekeken naar de verkleedden mensen. Je kon het zo gek niet verzinnen of het zat erbij. Dus heb heel wat creatieve inspiraties opgedaan voor carnavan 2010! Overal door de stad hingen grote schermen waar honderden mensen de belangrijkste rugbycompetitie die jaarlijks in Wellington wordt gehouden volgden. En laat ik nu net op deze belangrijke dag die duizenden mensen trekt (alle hostels waren ook volgeboekt) daar net zijn. Dus na me verdiept te hebben in de cultuur en de lifestyle heb ik me nu ook verdiept in hun sport. De rugby. De belangrijkste rugbywedstrijd van het jaar, gehouden in de hoofdstad, Wellington kwam uit op een finale met Engeland - Nieuw Zeeland. Nadat NZ de hele wedstrijd voor heeft gelegen en de overwinning al proefde ging Engeland er in de laatste minuut toch met de beker vandoor. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het was weer een geslaagde nacht waarbij we ons in het feestgedruis stortten en door gingen tot de vroege uurtjes.

Back to the city of sails.
Ik ben weer terug waar mijn reis twee maanden geleden begon, Auckland. Natuurlijk kan ik de nieuwsgierigheid niet weerstaan om mijn familie voor voorlopig de laatste keer te bezoeken. Weer een hoop nieuws te vertellen want Lisa heeft haar Learners gehaald dus die scheurt met haar 15 jaar lekker met instructeur ome Harold rond. De mannen hebben me wat meer geleerd over de flora en fauna, waarbij we op jacht zijn gegaan naar possums, buffelo's hebben gemolken, quad hebben gereden. Dus met Josh en Floris als bestuurder ging ik hard over de modderige en niet egale paden van het boerenland. Ook de jeep is een geweldig vervoersmiddel om daar over de wegen mee te scheuren. Met de meiden naar de film geweest. Ik ben nu behoorlijk ingeburgerd in het kiwi leventje van mijn familie, maar na de kerk kwam toch het moment gedag te moeten zeggen. Ik zal de kiwi's en NZ zeker gaan missen, aangezien ze een hele relaxte mentaliteit hebben. Ze zijn zo easy-going en "no worries" is ook 1 van hun favouriete uitspraken. het woord 'haast' komt niet in de Nieuw Zeelandse woordenboeken voor. Aangezien ik heel makkelijk ben heb ik me ook al snel aangepast aan hun levensstijl en het bevalt me meer dan prima. In NZ heb ik echt een super tijd gehad en dat was ook met name door de familie Melis. Bij deze heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid en de gezelligheid. Echt super om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben in dit natuurrijke land.

En nu op naar het hete maar natte Australie!! Morgenvroeg land ik in Melbourne.

Een laatste groet vanuit Nieuw Zeeland!!


  • 15 Februari 2009 - 06:47

    Marieke:

    en ja hoor, natuurlijk de eerste reactie komt uit Nieuw Zeeland.
    WE vonden het kei gezellig met je, veel plezier in Australie we zijn benieuwd naar de verhalen. Wel de wekker zetten om 4 am

  • 15 Februari 2009 - 07:08

    Bas:

    Hey meiske, leuk om nog eens te zien en lezen wat je allemaal gedaan hebt de laatste tijd met foto's erbij :)! krijg je toch een ander beeld. Succes met de voorbereidingen voor je vlucht van morgen nog. En kijk je een beetje uit voor bosbranden?(als ze er nog zijn) Als ik nog iets kan opzoeken hoor ik t wel he.
    Liefs, kus

  • 15 Februari 2009 - 08:05

    Suzie:

    Jammer, je gaat NZ weer verlaten! Op naar het volgende avontuur! Leuk Elle, om alles te lezen!! Pas je wel op in Melbourne? Ik blijf je volgen hihi! Liefs

  • 15 Februari 2009 - 08:23

    Krista:

    Hey El! Leuk weer iets van je te horen! Nu ben ik tenminste weer een beetje op de hoogte van wat je daar allemaal doet en meemaakt. Goede vlucht naar Melbourne!! X

  • 15 Februari 2009 - 08:53

    Schoentjes:

    Haai KANJER,

    Wat een geweldig verhaal weer, we zijn kei trots op je!
    Super wat je weer alemaal gedaan en beleefd hebt, vooal het verhaal van de DOL-FIJNen
    geweldig.
    Een hele goede reis naar het echte Down under en neem voor de zekerheid een brandblusser mee.
    Nog heel veel DOL-FIJN en tijden en geniet er van.
    Liefs Pa en Max


  • 15 Februari 2009 - 09:05

    Eefje:

    wow wow wow!
    dat is mijn enige commentaar! Het klinkt echt super gaaf daar..!

    Ik heb jeanine zo ver gekregen dat ze gaat carnavallen dit jaar trouwens.. we zijn alleen nog een beetje koos inspiratieloos over de outfit.. ideeen zijn dus welkom.. ;)

    geniet van australie!!
    xxx

  • 15 Februari 2009 - 09:15

    Peter En Marianne:

    Hoi Elle, Goede reis naar Australië; hopelijk bevalt het je daar net zo goed als in NZ.

    We zijn al goed gewend hier, maar denken nog vaker terug aan dat heerlijke warme zonnetje in NZ. 't maar koud hier!!
    Groetjes en tot over een paar maanden.


  • 15 Februari 2009 - 09:21

    M:

    Hey Sis!

    Thanks voor de kaart! Hij is meer dan een maand na posten bij me aangekomen... De nieuwe kansen en avondturen van Auckland lijken mij wel wat. Hebben wij tenminste ook wat te vertellen als we 78 jarige omaatjes zijn! Veel plezier met de ozzies!

    Xm.

  • 15 Februari 2009 - 12:03

    Ellen:

    Hé die Elle,
    Goh, jij durft, tussen de flippers te zwemmen.
    het lijkt me wel erg mooi. In Hardewijk laten ze je dit niet doen.
    Nou ja, nu misschien wel als ge hullie de foto,s laat zien.
    Meid wat een ervaring.leuk dat je nog langs de fam. bent gegaan. Ook die zullen je gaan missen. Ge kunt beter daar blijven. Zoals de berichten zijn is het in Australië erg warm, zo warm da ge een brandweer pak aan moet trekken.Maar ook een mooi land denk ik min het afgebrande dan.
    Ge kunt daar wel gaan huppelen samen met de skippies. Een uitdaging joh! Er wordt nu veel gefilmd in Australië. Zorg da ge er ook op komt. Hé Ellepel goeie reis en maak er weer een mooi avontuur van. Groetjes van de Waaltjes en andere Ellepel.

  • 15 Februari 2009 - 16:04

    Jeanine:

    Hey lieverd!!
    Wat beleef je toch weer allemaal toffe dingen! Echt super om te lezen!!Maare... wel daar carnavallen en niet met ons??? Shame on you!!! Nou ja tis je vergeven! Maar dan moet je volgend jaar wel met héél goede ideetjes komen! ;-)
    Meis, heel veel plezier Down Under! en let op, waar rook is, is vuur!!
    Take Care!

    Dikke kuzzz!!!!

  • 16 Februari 2009 - 13:12

    Ellen Kuilman:

    Wat een prachtige verhalen weer. Ik zit hier te zwijmelen achter de computer tijdens mijn pauze!!! Wat zou ik graag bij je zijn om alles nogmaals te doen... zucht... Geniet ervan meid! Veel plezier in Australia!! Kus El

  • 16 Februari 2009 - 13:57

    Nick En Lieke:

    Hooi Elle!!

    So! ziet er erg goed uit die verhalen van jou!
    Gaaf dat je zo, gezellig een paar keer terug kon naar fam melis daar! Dat zullen die meiden ook wel heel leuk gevonden hebben. We zijn erg benieuwd naar het volgende verhaal over Australia, kijken of wij daar ook eens heen moeten :p
    Heel veel plezier!!

    Groetjes Nick en Lieke

  • 19 Februari 2009 - 22:46

    Bush-bush Tamtam:

    Hee mûpke, even melden dat je kaartje van 01-01-'09 op 18 februari aangekomen is en we zijn er ontzettend blij mee.
    Wat leuk dat je aan ons gedacht hebt en we zijn blij dat we niet voor niks gezegd hebben wat je elke dag moet doen.
    Even een nieuwtje van deze kant van de aardkloot. Je tante is gisteravond met haar troubadourmaatje op de radio geweest. We kregen één uur zendtijd en hebben 7 nummers gezongen en werden geïntervieuwd. Wel leuk om te doen en weer een ervaring rijker.
    Het eerste verzoek om op te treden hebben we al binnen op Jopio z'n verjaardag, maar daar moet ik nog heel goed over nadenken. 8 Maart staan we op het podium in Olland en we hebben er natuurlijk erg veel zin in. Zo, je ziet wel dat het leven voor het ouwe vel ook gewoon doorgaat.
    Blijf genieten, dat doen wij ook en een hele dikke kus van Jopio en Loesje.

  • 23 Februari 2009 - 11:53

    NetCatch:

    He Elle

    Bedankt voor je lieve kaartje. Jij blijft dus nog even daar lazen wij! Heel veel plezier nog de komende weken.

    Groetjes
    Marije, Michel, Jasper, Bas en Ellen

  • 27 Februari 2009 - 18:56

    Bush-bush Tamtam:

    Hee mûpke, hoe is de stand van zaken, alles nog onder controle?
    Hier wel, 't is regenachtig weer maar niet koud. Er wordt wel wat beter voorspeld voor zondag, maar dan gaan we weer terug naar af. Och we zijn eraan gewent dus 't valt allemaal wel mee. Ik wilde zo graag de buitenboel op de rit hebben dan kunnen we ervan genieten als het weer omslaat maar ik moet er nog ff mee wachten vrees ik. We hebben al aanmaakhoutjes voor de vuurschaal en als het maar even kan zitten we buiten. Het radio optreden was wel leuk hoor, nou de boekingen nog. Zondag 8 maart hebben we een optreden bij een liederentafel, dat is al vast gelegd dus er zit speling in. We zien het allemaal wel.
    Nou moppie, het ga je goed en tot schrijfs.
    dikke kus van Jopio en Loesje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Backpacken 'Down Under'

Recente Reisverslagen:

19 April 2009

Home sweet home

15 April 2009

De laatste weken!

02 April 2009

East coast!!

18 Maart 2009

SURPRISE!!

01 Maart 2009

Van de Kiwi's en de Maori's naar de Aboriginals!!
Elle

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 2285
Totaal aantal bezoekers 42114

Voorgaande reizen:

01 November 2019 - 06 November 2019

New York Marathon - 2019

29 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Roadtrip West Canada

13 December 2018 - 13 Januari 2019

Patagonië - Paradijs voor natuurliefhebbers

31 Oktober 2017 - 23 November 2017

Myanmar

25 November 2016 - 10 December 2016

Mongolië

20 Augustus 2016 - 14 September 2016

Zuid-Afrika

08 December 2015 - 29 December 2015

Cuba

13 September 2014 - 01 Oktober 2014

Going USA

19 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Dubai

12 Mei 2012 - 11 Juni 2012

Thailand

20 November 2010 - 05 December 2010

Kenia

12 December 2008 - 16 April 2009

Backpacken 'Down Under'

Landen bezocht: