East coast!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu East coast!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

East coast!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

02 April 2009 | Australië, Airlie Beach

Zo het is alweer twee weken geleden dus weer tijd voor een nieuwe update over het leven 'Down Under'.

Noosa
Noosa begon met een 3 daagse kanotrip, aangezien ik Bas weer een beetje in shape moet krijgen na 3 maanden full time achter de compter te hebben gezeten. De kanotrip was door een landschap dat veel weg heeft van de beroemde Everglades. Het weer zat niet altijd mee. Het ene moment waren we nat van het zweet en het andere moment, die momenten waren er heel veel, waren we nat door de hevige regenbuien. Nu zijn we als echte Nederlanders natuurlijk heel wat gewend, maar kamperen in de bush en ons eigen tentje opzetten met stortregen en kano's die niet gemaakt zijn voor zoveel neerslag en bijna zonken, was ook voor ons weer een hele nieuwe ervaring. Meevaller was dat de groep leuk was en de omgeving erg mooi, zelfs met regen. Eenmaal uit de bush hebben we de kern van Noosa verkent. Ook kun je Noosa niet verlaten zonder de trots van Australie te bezoeken. De Australian Zoo, beter bekend als de Steve Irwin Zoo. Alles stond in het teken van de legendarische Steve en zijn familie. De krokodillenshow die ingeluid werd met een indrukwekkende vogelshow gaf veel bekijks. De typische Australische dieren, de kangaroos, wallibies en koala's hebben we natuurlijk uitgebreid bewonderd en 'gecuddeld'.

Rainbow Beach and Fraser
De volgende bestemming was Rainbow beach, waar ik heel spontaan en onverwachts een klasgenoot van de NHTV tegenkwam. Het was weer erg gezellig en we hadden dan ook heel wat bij te bepraten, aangezien ik haar al 5 jaar niet gezien heb. Rainbow Beach is de gateway naar het meest bekeken en toeristische Australische eiland, 'Fraser Island'. We zijn het avontuur aangegaan en hebben we met 9 andere avonturiers een self-guided tour gedaan. 3 dagen lang hebben we met 11 man het eiland rondgesjeesd in een 4 wheel drive. Alle hadden we echter geen enkel ervaring om in zo'n mega gevaarte te rijden maar je hebt zo'n ding echt wel nodig met al dat losse zand, gaten, kuilen, hobbels en spleten. Met alleen een map, slaapuitrusting en een hele berg voedsel gingen we op pad. Het eiland zelf is heel indrukwekkend met de mooiste meertjes die we ooit gezien hebben. We hebben onze ogen uitgekeken. Iedere ochtend om 5:30 stapten we onze tent uit om te genieten van de zonsopgang, die wederom prachtig was. Gelukkig ging Bas met mij mee want je mag niet alleen lopen i.v.m de hongerige Dingo's. We waren van te voren al een aantal keer gewaarschuwd voor de Dingo's die een lekker stukje vlees wel lekker vinden. Maar tijdens de zonsopgang moest ik toch echt mijn behoefte doen en aan W.C.s hebben ze hier op het eiland nog nooit van gehoord. We zijn hier echt weer terug in de tijd gegaan en heel primitief allemaal. Maar toen ik een Dingo in het vizier kreeg heb ik het hele proces wat versneld om snel terug te kunnen lopen. Na het voorlichtingsfilmpje wat we gezien hebben besloot ik rustig te blijven toen dat beest aan mijn been begon te snuffelen en ik zijn natte neus en nog nattere tong al langs mijn been voelde glijden. Ik zag de krantenkoppen al voor me "Backpacker verslonden door een magere Dingo op Fraser" Maar gelukkig kwam held Bas heel aggressief de Dingo te lijf toen Bas ons zag. Dat beest kon Bas niet aan en is er stilletjes vandoor gegaan.
Jammergenoeg konden we het mooiste gedeelte niet zien vanwege de cycloon die flink tekeer is gegaan op Fraser en het mooiste gedeelte afgesloten was. Andere groepen hebben de gok wel genomen en tegen beter weten in toch de gevarenzone gepasseerd. Na 3 dagen Fraser, waarbij we iedere keer een onervaren chauffeur na de andere hadden wisten we toch dat voertuig heelhuids en zonder schade terug te brengen bij de eigenaar. Dat was toch al een hele prestatie opzich want het was niet bij iedereen gelukt.

Airlie Beach and Whitsundays
Airlie Beach was de gateway tot een van de mooiste en beroemdste paradijsjes op deze aardbol: The Whitsundays. Met 4 crewleden en 24 andere backpackers zijn we afgevaren naar dit onvergetelijk plekje. De reis ernaar toe was echt grandioos. Heerlijk weertje, lekker zonnetje en een goed moment om aan onze nog steeds ietwat witte huidjes te werken. De whitsundays is echt onbeschrijfelijk mooi. Ook hebben we op onze tocht gesnorkeld. Een hele onderwaterwereld die voor ons open ging. We begonnen ons al gelijk als een vis in het water te voelen en wij waren dan ook beide keren de laatsten die weer aan boord kwamen. We kregen geen genoeg van deze onderwater dierentuin. We hebben onze ogen uitgekeken. Vissen van 1 meter, ook kleine vissen die alle kleuren van de regenboog hadden, die lekker tussen het mooie koraal zwommen. Ook zagen we een schildpad van wel 1 meter. Als je niet bewoog zwommen er zo scholen vissen langs je heen en onder je door. Echt schitterend. Mam dit was echt iets voor jou geweest. Tevens hebben we een mooie zonsondergang gezien en weer wat zeilervaring opgedaan. Echt grappig om te zien hoeveel sterke mannen er nodig zijn om dat grote zeil te hijsen.

Zo nu op naar Cairns en dan gaat de reis terug naar Sydney beginnen. Maar dat worden nog twee veelbelovende weken.

Marina en Roy: Hoe was jullie uitje?? De volgende keer ga ik met jullie mee hoor!!!

Tante Marieke: Nee hoor wees maar niet bang. Australie heeft een paar geweldige hotspots, waaronder Fraser en Whitsundays maar toch blijft Nieuw Zeeland met al die mooie natuurwonderen en waar mijn lieftallige familieleden wonen mijn favoriet.

Ohw en ma met mijn oren gaat het heel goed hoor. Ze zitten er nog aan. En ik heb er ook gewoon mee gesnorkeld, tja zo'n unieke kans om een buitengewoon indrukwekkende onderwaterwereld te zien laat ik niet aan mij voorbij gaan.

Liefs uit het mooie en zonnige Down Under!!

• 02 April 2009 - 13:26

Krista:

Hey Elle en Bas! Leuk weer iets van jullie te horen!! Ik vind het wel knap hoor El dat je zo rustig bleef bij een snuffelende Dingo, ik moet er niet denken dat mij hetzelfde overkwam. De onderwaterwereld van Whitsundays klinkt goed. Had jullie ook een onderwatercamera bij? Jammer dat er (nog) geen foto's bij dit bericht staan want ik ben wel heel benieuwd! Veel plezier nog op jullie reis. Liefs (een nog steeds werkeloze) Kris

• 02 April 2009 - 14:06

Schoentjes:

Haai Toppers,

Wat een verhalen en wat een belevenissen zeg, Geweldig!Een ervaring waar je je hele leven op terug kunt kijken!
    Waren wij ook maar daaaaar
    om die prachtige vissen enz.te bewonderen.
    Elle je had zeker een flinke scheet gelaten, zodat de dingo op de vlucht ging of had je van schrik in de boks gesche???
    nou daar schrikt zelfs een dingo nog van!!
    Nou ik ben na de verhalen weer KEI BLIJ dat je over 2 weken weer thuis bent!!
    Want schoentjes gaan graag op stap maar komen weer veilig thuis!
    Geniet nog effe voor 200%
    Hoe gaat het met je oren, heb je nog last van de ontsteking?

Zoentjes en
    Liefs uit Afferden

• 02 April 2009 - 15:13

Marianne:

Nou zou er zo naar toe willen!!! wat lijkt me dat mooi allemaal daar.
    Ben blij dat Bas het ook zo naar z'n zin heeft. jullie zullen wel hartstikke bruin terugkomen. Hier begint het ook eindelijk een beetje voorjaar te worden. Morgen 20 graden!!!! wauh

groetjes van moeder Gruijters

• 02 April 2009 - 17:09

Suzie:

Hee El en Bas!

Leuk dat jullie zown geweldige tijd hebben! Het is jullie gegund!!! Nog eventjes en dan weer terug naar Nederland.. Gelukkig is het hier inmiddels ook mooi weer! Liefs Suzie

• 02 April 2009 - 18:13

Bush-bush Tamtam:

Hee vakantiegangers.
    Geweldig, wat een leuk verslag weer zeg en prachtige foto's. Blijf genieten hoor. Wij hebben buiten alles weer op de rit en schoongemaakt zodat we kunnen gaan genieten van het mooie weer hier, vuurkorfje, kaarsjes, muziekskes enz. Eindelijk is het dan zover, wat heeft de winter lang geduurd zeg. Maar we mopperen niet, de zon is er nu. We wensen jullie nog twee super weken en hopen jullie gezond en wel terug te zien in ons kikkerlandje. Dikke kus van Jopio en Loesje

• 02 April 2009 - 18:40

Marijke:

Ha Ellen
    Wat maak je toch een hoop mee.
    Ik heb je foto`s bekeken wat geweldig allemaal daar. Wij moeten zeker ook een keer die kant uit.
    Geniet nog van de laatste 14 dagen en goede terugreis.
    groetjes vanuit Druten Marijke (collega van je moeder)

• 03 April 2009 - 15:14

Wil :

Hoi Elle en Bas leuk weer wat van jullie tehoren en te zien.Prachtige foto~`sen verslag geniet nog lekker en tot op Hollandse bodem. liefs Cees en Wil.

• 08 April 2009 - 09:27

Ellen:

Hey hallo daar!

Super om je avonturen weer te lezen. Zo te horen vermaken jullie je prima! Al een beetje zin om terug te komen??
    Kijk ernaar uit om mijn vriendinnetje weer te zien en al je foto's te bekijken!! Kunnen we lekker ervaringen/herinneringen uitwisselen!!
    Veel plezier nog.

Liefs El

• 09 April 2009 - 17:45

Monique:

Haaa Elle en Bas!!!

Echt weer een super verhaal hoor!!!En dan nu lekker saampjes genieten en leuke/spannende dingen beleven...Heb je nog steeds geen heimwee om naar huis te gaan :P???hihihi....
    Ik wens jullie nog super veel plezier!!!
    Veel liefs X Moniekje