Tja dat is nu Kenia!! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu Tja dat is nu Kenia!! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

26 November 2010 | Kenia, Mombassa

Wij, als enorme cultuurbarbaren, hebben ons verder in de Keniaanse cultuur verdiept.
De barmhartige Samaritaan, of terwijl tante Gerrie heeft ons meegenomen de bush-bush in om te laten zien hoe haar vrijwilligersproject vordert. Tja pa en ik constateerde al snel dat de Keniaanse werkmentaliteit in de bush-bush niet zo hoog ligt zoals we het gewend zijn. De Kenianen ontdekten al snel pa’s talent en de hulp van mijn ervaren en hardwerkende vader (zijn handen begonnen al te jeuken na 3 dagen chillen en relaxen) konden ze goed gebruiken en in no time had hij de kar volgeladen met bankjes terwijl en de Kenianen even een pauze hadden ingelast.
Een dag later dan gepland mochten we mee om de bankjes, schoolartikelen en snoepgoed te leveren. Het was echt een heel avontuur om bij de school in de rimboe te komen. Maar het was fantastisch en overweldigend de spullen die daar zo hard nodig zijn te mogen overhandigen. Zeer blijde, gelukkige en tevreden kinderen waren het resultaat.
Good job tante Gerrie!

Family day (Tante Gerrie, David, pa en ik)
Je kunt niet naar Mombasa zonder de grootste toeristische attractie ‘Fort Jezus’ (1593) bezichtigd te hebben. Hier hebben we een uitgebreide rondleiding gehad en we weten nu iets meer over de Keniaanse geschiedenis. Ook de crocodile farm kan bij een familie dag niet achterwege blijven. Het was zeker de moeite waard de hongerige krokodillen te zien vechten om een stuk vlees en te zien hoe ze deze verscheurden en in 1 hap verslonden. De krokodillen waren alvast een voerproefje op ‘the big 5’ die we in de wildernis hopen tegen te komen.
Het was een heerlijke dag die we allemaal hebben overleefd. Tja rijden in Mombasa (David reed) is een heel spektakel. In het drukke verkeer met auto’s die al 5 keer zijn afgeschreven gelden zoals eerder verteld de regels van de machtigste. Maar gelukkig heeft David een grote auto met een luide claxon.

The lodges
Hierbij in een vogelvlucht een impressie van onze leefsituatie in Kenia!
Jullie hoeven je geen zorgen te maken want er wordt zeer goed voor ons gezorgd. Een handvol bewakers met stokken staan dag en nacht paraat om de wacht te houden en opdringerige en hebberige Kenianen buiten de muren van het resort te houden (is nog niet zo makkelijk met een open strand). Over straat lopen met onze blanke (steeds donker wordende) huidjes en onze vele euro’s (denken ze) is erg gevaarlijk. Dus privé chauffeurs brengen ons waar we heen willen. Om ons buiten het terrein en buiten de auto van onze chauffeur te kunnen vertonen hebben we onze eigen bodyguards. Zij controleren heel nauwkeurig of die arme, niets hebbende locals niets illegaals doen en ons intact laten.
Ook houdt tante Gerrie heel goed een oogje in het zeil!

• 26 November 2010 - 09:55

Suzie:

Heei El!

Ik zat vanochtend op de fiets aan je te denken! En nu weer een nieuw berichtje, gaaf joh om te lezen! Goed job Pa! Even werken tijdens de vakantie moet kunnen... haha.. Leuk Leuk! Maargoed dat jullie zo goed worden beschermd, want ik wil alle verhalen wel van een heelhuidse El horen! Nog iets meer dan een weekje he, geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verhaaltje!

Liefs Suzie

• 26 November 2010 - 10:56

Winterschoen :

Haai, haai
    Nou Elle een geweldig verhaal!
    Word je niet verslonden door de kroko's dan vreten die Keniaantjes je wel op, zo te zien.
    Pa, je krijg nog een week om uit te rusten want hier???
    dus grijpje kans.
    Zoentjes van de winterschoentjes en Jos

• 28 November 2010 - 10:07

De Buurtjes :

Hoi Domien en Elle,

Wat een leuke avonturen beleven jullie in Afrika. Geniet ervan. Samen als vader en dochter is zo iets geweldigs beleven is zo uniek.

Maxima is ook heel trots en gelukkig dat jullie het zo fijn hebben daar.

groetjes uit het resort aan de andere kant van het gaas in A. Vrijdag was hier nog een aap losgebroken maar die hebben we op tijd kunnen vangen. Na een kopje koffie ging ze vrijwillig weer weg.
    warme groetjes P + R

• 28 November 2010 - 16:01

Tante Wil, Oom Cees.:

Hoi familie,leuk om jullie verslag te lezen en foto`~s te bekijken wij genieten met jullie mee maar wel op afstand in het koude lauwe.Hier verder geen nieuws op het front ,o ja Lars is Vrijdag hier geweest met Wian heel gezellig.gr uit lauwe.

• 29 November 2010 - 05:58

Family Melis New Zea:

Hallo,
    Hier warme groetjes van ons allen.
    Wat geweldig zo'n reis. Goed project.
    Tja, zo'n handige vent als Domien is overal welkom. Mooi om zo'n project van dichtbij te zien en met raad en daad bij te staan.
    Ellen geniet ervan samen met je vader toch bijzonder. Lisa en Rose zijn een lang weekend weg, hebben net hun laatste examens achter de rug. De jongens zijn nu op de kippenboerderij om Harold te helpen. Er zijn een paar kippen doodgebeten waarschijnlijk door een eirerwezel of zoiets. Dus er wordt nu aan investigation gedaan. Ik wens jullie een geweldige vakantie en see you soon.
    Liefs Marieke en familie.