Dubai - The sky is the limit! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu Dubai - The sky is the limit! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

Dubai - The sky is the limit!

Blijf op de hoogte en volg Elle

28 Januari 2014 | Nederland, Breda

Een maand Thailand lijkt alweer zo lang geleden en na wat korte citytrips afgelopen jaar (Wenen, Boedapest, Rome en Oslo) begon het toch weer te kriebelen. Ik ken dat gevoel, een gevoel wat ik ook altijd serieus dien te nemen en niet moet negeren, heb ik in afgelopen jaren wel geleerd.
Het werd weer tijd om mezelf te onttrekken aan het alledaagse ritme, me weer even op te laden, bij te tanken en waar kan dat nu beter in een nieuw maar warm gebied. Een gebied dat volop in beweging is, waar je je ogen uitkijkt en wat zorgt voor vele vinkjes op je bucketlist?

Dubai it is!!
En zo zat ik samen met Geert in het vliegtuig om een nieuw avontuur tegemoet te gaan.

Dubai
Dubai is alles wat de Aziatische wereld eigenlijk niet is.
Het kan niet groot genoeg, want het moet nog groter, het kan niet hoog genoeg want het moet nog hoger. Het kan niet luxe genoeg want het moet nog luxer. Het is een gebied voor de rich and the famous. Maar dat maakt Dubai een bijzonder gebied waarbij je je ogen uitkijkt.

Dubai is een stad dat zich kenmerkt door de begrippen: Modern, gigantisch, luxe, snel en druk ! Je kijkt je ogen uit naar de gigantische moderne gebouwen. Het drukke verkeer raast aan je voorbij, maar ook hier kijk je je ogen uit want de bolides van dure merken zoals Lamborghini, Ferrari en Porsche zijn hier heel normaal.
Het is wel altijd druk op de weg en in de geautomatiseerde metro's krijg je niet de kans om om te vallen omdat je als sardientjes op elkaar geplakt zit. Echter hebben vrouwen wel een aparte ruimte in de metro maar gezien mijn mannelijk gezelschap weet ik niet of het daar beter uit te houden was.

Door alle goede raad en tips van mensen in mijn omgeving (die enigszins zorgwekkend waren) vond ik het toch opvallend dat Dubai eigenlijk een hele veilige en schone stad is. Op straat zijn ook geen louche figuren en bedelaars te bekennen. Dat maakt het reizen in dit land wel echt heel aangenaam en Dubai heeft me zeker positief verrast.

Shoppingmalls
De locals hebben ook echt tijd teveel want ze gaan van de ene mall naar de andere mall (opvallend is dat in deze malls nergens een klok te bekennen is). En wekelijks wordt er heel wat afgeshopt in de Gucci, Prada, Louis Vuitton etc. winkels die tot 2 uur 's nachts open zijn. Het zal er vast mee te maken hebben dat de locals flink gesubsidieerd worden door de overheid.
Ook voor de toeristen is Dubai echt een walhalla voor shopping liefhebbers. Niet heel vreemd gezien de naam, Dubai -> (uitspraak:) Do buy!

De andere kant
Maar Dubai kent ook oude wijken als Deira en Bur Dubai. Hier zien we dat Dubai niet alleen maar luxe is. Het is een stad met contrasten, oud versus nieuw, traditioneel versus modern en waar oosterse en westerse culturen samengaan.

Vervoer
Om Dubai en de wijken te ontdekken is een taxi een ideaal vervoersmiddel, deze zijn vrij goedkoop, mits je geen Lexus taxi neemt want deze zijn twee keer zo duur. We hebben afgelopen week dus heel wat taxi's gehad en heel wat Pakistanen ontmoet gezien dit soort werk voornamelijk wordt uitgevoerd door Pakistanen.

Een stad die in beweging is
Ik kan wel concluderen dat Dubai een bijzondere stad is, welke getransformeerd is van een stoffig Arabisch gebied naar een snelle stad dat er alles aandoet om toerisme aan te trekken. Ondanks alle recente, indrukwekkende bouwwerken is Dubai nog steeds in beweging. Het is een grote bouwput waar nog steeds 24 uur per dag wordt gebouwd. Zo wordt er gewerkt aan Dubai Land, het allergrootste themapretpark ter wereld . Nergens op de wereld wordt er zo veel en zo snel gebouwd als in Dubai, want Dubai wil meer, meer en nog eens meer.
In Dubai gebeurt alles in superlatieven.

Bucketlist
Ik heb in ieder geval weer wat interessante zaken van mijn bucketlist kunnen afvinken!

Hoogste gebouw van de wereld bezichtigd -> check (leuk feitje, om alle ramen te wassen ben je 3 maanden bezig).
Getuige geweest van de grootste fonteinshow van de wereld -> check
Enige 7 sterren hotel van de wereld bewonderd -> check
Geshopt in de grootste shopping mall op aarde -> check
Getubed in het grootste waterpark van Azië -> check
Een ritje beleefd in de allersnelste achtbaan ter wereld -> check (dit was overigens in Abu Dhabi).
En ik heb dit alles beleefd samen met de liefste man van de wereld ;) -> check

Nou dit was me het avontuur wel weer. Ben erg benieuwd wat ons volgend avontuur zal gaan brengen.

• 29 Januari 2014 - 00:26

De Geijntjes:

Nou ja Elle, wat 'n verassing zeg. Dat je wil reizen en de hele wereld wil bezichtigen oké, dat kennen we van je, maar dat je dat doet met de liefste man van de wereld, daar wil ik natuurlijk wel het mijne van weten.
    Vertel, wat heb je voor Jopio en mij verborgen gehouden????
    We gunnen het je van harte hoor lieve schat, geniet van alles wat je overkomt. Maar GENIET, dan vooral met hoofdletters.
    Hele dikke kus uit Druten en tot ziens.

• 29 Januari 2014 - 09:38

Anja:

Nou Elle zo te lezen vermaak je je prima....Heel veel plezier nog! xxx

• 29 Januari 2014 - 18:58

De Werkschoentjes:

Super, dat jullie genoten hebben!
    Wat een feestje om je mail met al je belevenissen en avonturen te lezen
    Zo zijn wij ook een beetje op reis geweest.
    Ook vanwege jouw dagelijks fotomoment via de app.
    We keken er iedere dag weer naar uit!

Ps De liefste man!? Foutje, die zit hier naast me, hahaha

• 30 Januari 2014 - 18:45

Chantal Viergever:

Ha die Elle,

Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Zo ben ik er ook een beetje bij! Geniet ze daar en probeer alles van je Bucket list te doen!!

Dikke kus Chantal

• 02 Februari 2014 - 20:44

Elle:

@tante Lucie, tja, jullie moesten ineens weg uit Brabant naar het verre Druten! Anders had je hem al ontmoet! ;) Check dat genieten met hoofdletters is helemaal goedgekomen!
    @de werkschoentjes, dat was nog eens een zeer prettig welkom! ennuh, de liefste van mijn generatie dan! ;)