Kenia, here we come! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu Kenia, here we come! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

Kenia, here we come!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

23 November 2010 | Kenia, Mombassa

Jambo, jambo,

Zo, lang naar uitgeleefd (2 hele weken), maar Kenia is nu echt een feit! De aankomst liep voorspoediger dan gepland en zonder tegenslagen werden we Kenia toegelaten. Als zeer grote verrassing was me tante met haar vriend om 5:00 uur opgestaan om ons welkom te heten in haar ‘thuis’ land.
De trip van de luchthaven naar onze lodges aan zee zal ons nog lang bijblijven, Mombasa kent 1 stoplicht wat door iedereen genegeerd wordt, hier geldt de regel van de machtigste, wie heeft de grootste auto en wie kan het hardst toeteren, verder zijn hier alleen maar bouwvallen die bijna uit elkaar vallen, vrouwen en kinderen die met 40 graden 10 kg voedsel op hun hoofd dragen, mannen die hele bankstellen vervoeren op hun fietsje. Paardenkarren voorgetrokken door Kenianen. Het is ook gebleken dat de Kenianen onze spullen ook erg aantrekkelijk vinden. Er werd al gewaarschuwd om tassen onder de stoelen te plaatsen en ramen dicht te houden (bij 30 graden), anders was de tas met inhoud zo weg. Maar wij, inclusief alle bagage, zijn goed aangekomen bij de lodge.

Accommodatie
Na aankomst al snel het terrein verkend, het zwembad uitgeprobeerd, de zee gevoeld, kennis gemaakt met de locals en helemaal bijgepraat met tante Gerrie.
We werden al gelijk voorgesteld aan haar Keniaanse familie. Het is me heel duidelijk geworden waarom ze 2 keer per jaar terug gaat naar dit prachtige doch avontuurlijke (lees: gevaarlijke) land. Het is maar goed dat ze niet alles verteld anders weet ik ook niet of het thuisfront haar nog laat gaan.

Cultuur
Pa en ik hebben ons gister op de Afrikaanse cultuur gestort. Een heerlijke ugali (Afrikaanse maaltijd) genuttigd. Ook hebben we de Afrikaanse drankjes rijkelijk geproefd in ons all-inclusive pakket. Het swahilli’s praten gaat ons ook steeds beter af (hoe meer drank we op hebben, hoe beter het Swahilli gaat).
Dus ik zou al willen constateren dat we al aardig ingeburgerd zijn in Kenia!

Wisten jullie dat:
- ik al mijn eerste malaria muggenbeet te pakken heb (nu maar hopen dat de pillen hun werk doen).
- het om 18:00 uur helemaal donker is en je dan ook echt niet meer buiten de poort van het resort kan begeven. Mits je niet heelhuids en met alle bezittingen wil terugkeren.
- we naast een slaapplek ook huisdieren erbij hebben gekregen. Levendige apen die ons komen vergezellen op de veranda.

Kwaheri!

• 23 November 2010 - 12:32

Bush-bush Hollandia:

Hee vakantiegangers,
    Fijn te lezen dat de reis goed verlopen is en jullie het naar de zin hebben daar.
    Doe geen domme dingen met z'n 3en, anders laten WIJ jullie nooit meer gaan.
    Pas op hé.
    Dikke kus en blijf vooral genieten.

• 23 November 2010 - 12:36

Michelle:

Waaatttt??!!! Zit je in Kenia??? Heel vet, wist ik helemaal niet joh! Hoe lang blijf je weg? Lekker genieten van je tijd daar en maak er een onvergetelijke vakantie van!!!

Liefs,
    Mies

• 23 November 2010 - 13:03

Bas:

Hey meiske,

Leuk om te zien en te lezen allemaal :) Herken ook best wel wat dingen (zoals die apen, pas maar op want ze zijn brutaal ;) Groetjes aan je tante en pa. En heel veel plezier daar he!

Liefs

• 23 November 2010 - 13:26

Eefje:

Hee meis!! Klinkt goed en toch ook wel een beetje spannend daar!! Lekker genieten en goed bovenop dat tassie blijven zitten!!
    xxx

• 23 November 2010 - 14:29

Willy De Geitjes:

he die luitjes
    nou de temp. is daar beter als hier ze voorspellen 1 meter sneeuw in het weekende
    dus geniet er maar van want die 2 weken is zo weer voor bij we volgen jullie wel de groetjes van de geitjes

• 23 November 2010 - 15:18

Rosanne Timmermans :

El! Klinkt als een hele goede start van de vakantie!!:) Ben blij dat ik de malariapillen voor je heb gehaald, en dat ik oefenproject mocht zijn voor je camera (zo te zien werkt ie uitstekend!)
    Hele dikke Hollandse zoen en hou ons op de hoogte van je avonturen he!!!
    Liefs Roos

• 23 November 2010 - 15:21

Suzie:

EL!!!

Wat een leuk verhaal!! Goed he! Wow, je bent er dus nu echt! Leuk hoor! Geniet ervan! voordat je het weet is het voorbij... Mooie foto's! En als je terugkomt dan maken we meteen een nieuwe afspraak! want ik wil ALLES weten!!

• 23 November 2010 - 18:36

Ellen:

hey avonturiers!!

vet cool om jullie 1e belevenissen te lezen. zo te lezen hebben jullie het wel prima naar de zin!!
    Ben nu al benieuwd naar de avonturen die jullie gaan beleven. Doe maar voorzichtig hoor, zodat alles heel blijft en alle spullen weer mee naar huis komen :)

veel plezier daar!!

liefs El

• 23 November 2010 - 19:37

Schoentjes:

Jambo, jambo,
    Leuk om te lezen dat jullie het goed maken. en die prachtige foto's te zien.
    Goed dat de "moeder Theresa van Kenia" een beetje over jullie waakt, heeft ze dat al niet eens vaker gedaan
    Elle?
    Domien, nog geen last van de warmte en heimwee naar -4 ?
    Enjoy en groet van Roy en Ellen en Maxxx

• 23 November 2010 - 21:04

Innet:

He Elle,
    Hoe is t? Lekker in Kenia zie ik. Afgelopen zomer zijn Jitse en ik ook in Kenia geweest. Je foto van de 'african food night' lijkt erg op waar wij zijn geweest: diani sea lodge. Klopt dat?

Heel veel plezier daarzo!
    Kus Innet

• 24 November 2010 - 12:17

Chantal:

Ha meis,

wat tof dat je in Kenia zit!! Geweldig. Een hele andere cultuur. Geniet ervan!! Veel foto's blijven maken hè!! We blijven je volgen...

Dikke kus uit Oaffere

• 24 November 2010 - 18:57

Schoentjes Uit Lauwe:

Het restaurant hier in Afferden was uitstekend. We hebben lekker gegeten bij ons Riekske we houden ze wel van de straat, we passen goed op haar.
    Maar jullie weten het wel ze vermaakt zichzelf wel. Ik zie wel dat jullie heerlijk kunnen shoppen daar,en het eethuis ziet er ook erg knus uit. Ik hoop dat jullie het goed naar jullie zin hebben en veel leuke dingen beleven samen, nog heel veel plezier en de groetjes.

• 25 November 2010 - 09:35

Michelle:

Hai,

wereldreiziger! heerlijk.. lekker weer... leuk vertier met apen. Ik vind apen zo leuk. Have fun

x