Land van de Glimlach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu Land van de Glimlach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

Land van de Glimlach

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

19 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Nadat ik van iedereen afscheid genomen had, thuis en op het vliegveld stapte ik (en Ray, goede vriend uit Breda met dezelfde droom) in het vliegtuig om een nieuw hoofdstuk toe te voegen aan mijn nog reeds korte leventje. De reis verliep voorspoedig, mede dankzij de Egyptische / Nederlandse Ramy en de Thaise Mohammed die Ray en ik beide flink vermaakt hebben.

En... 16,5 uur later stapten we uit in het 'Land van de Glimlach'. Als echte cultuurbarbaren hebben we de tientallen opdringerige Thaise taxi-, bus-, limousine- en tuktuk chauffeurs teleurgesteld achter ons gelaten en zijn we al gelijk het avontuur aangegaan. We hebben de lokale bus genmen, tenmidden van de Thaise medereizigers keken we onze ogen uit. Het ritje wat ons 1,5 uur gekost heeft koste ons maar liefst 2 hele euro's, Waarbij we gelijk al 23 euro bespaard hadden. Dit paste wel in onze planning om zo low budget mogelijk Tailand rond te trekken.

Bangkok
In Bangkok hebben we het bruisende nachtkeven verkend wat gewoon geen eindtijd kent. Ray moest nog even uitvinden hoe hij de twijfelachtige Lady(Boy)s van zich af moest slaan. Een directe tactiek die hij hanteerde om het gewoon te vragen werkte niet helemaal want de normale Thaise ladies accepteerde dit niet en dat heeft hij geweten ook.
In Bangkok mag je de Grand Palace, waar we per toeval tegenaan liepen, niet missen. Onvoorbereid kwam ik daar en om hun ritueel te respecteren trok ik de lange modieuze Thaise rok en blouse aan om het beetje blote huid wat te zien was te bedekken. Gelukkig was het maar 38 graden Celsius.

Kanchanaburi
We hebben na 2 dagen, Bangkok al verlaten omdat er meer te zien is dan deze drukke overweldigende stad. En we hebben maar een maandje. De reis werd vervolgd naar Kanchanaburi. We hebben hier wat cultuur opgesnoven en ons verdiept in Thailand tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ook hoorde daar de bekende River Kwai bij (ook wel bekend als de dodenspoorlijn). Bij de constructie hiervan verloren ruim 100.000 werknemers en gevangenen (waaronder ook veel Nederlanders) het leven. Heel indrukwekkend.
Daarnaast hebben we de mooie watertjes bewonderd tijdens het Bamboo raften. Mijn eerste ervaring rijden op een (eigenwijze) olifant werd ook een feit. De nacht doorgebracht op een drijvend hotel waar we in contact kwamen met de Nederlanders Kees en Sonja en de Amerikaanse Daniel, waardoor de geplande vroege avond toch nog laat werd.
De volgende dag waren de indrukwekkende Erewan watervallen aan de beurt. De waterval kent 7 verschillende levels wat 2 km. omvat. Gigantisch maar machtig mooi. Bij de 7e level aangekomen hebben we eindelijk ons zweet eraf gewassen in de waterval. We werden hierbij getrakteerd op een Fish voetmassage door de honderden vissen die daar zaten. Daarna waren de tijgers aan de beurt in de Tiger Temple. Het was een bijzondere ervaring om oog in oog te staand met deze gigantische katachtige wilde beesten. Ze aan te raken en zo dicht bij ze te staan dat er maar iets fout hoeft te gaan en dit drastische gevolgen kan hebben. Maar het is allemaal goed gegaan en we leven nog!
Al met al een geslaagde trip.

De volgende trip is al geboekt en dat wordt weer fantastisch!! En ik kan het weten want ik loop al iets vooruit op jullie ;)!

Liefs Elle

• 19 Mei 2012 - 14:52

Rick V:

Niiiicccceeee! :) Doe je goed :)

• 19 Mei 2012 - 16:58

Suzie En Bjorn:

Heei El!!!

Wat een week! Wow! Gaaf hoor!!!! We zijn en blijven jaloers!!! Liefs!

• 19 Mei 2012 - 19:28

Bush-bush Tamtam.:

Hee ons Elle, wat een ervaringen weer. Leuk en blijf vooral genieten van alles wat je zomaar overkomt en wat je durft. Klasse. We hebben met veel plezier je reisverslag weer gelezen. Hartstikke goed joh.
    Dikke kus uit de bush-bush, waar het heerlijk avontuurlijk toeven is.

• 20 Mei 2012 - 13:53

Chantal Viergever:

Hee El, leuk om je verslagen weer te lezen! Heel veel plezier daar, lekker genieten! Veel liefs uit Oaffere

• 21 Mei 2012 - 06:11

De Schoentjes:

Haai, haai,

Super om het verhaal te lezen en de prachtige foto's te zien.
    Geniet er nog ff van maar kom weer veilig en gezond terug!!

Zoentjes van de Schoentjes