Going up north - Living the good life! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu Going up north - Living the good life! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

Going up north - Living the good life!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

30 Mei 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hmmm... ik probeer het iedere keer weer zo kort mogelijk te houden, maar dat lukt niet echt.
Zal de volgende keer nog beter mijn best doen.

Ayutthaya
Voordat ik mijn trip voortzet naar het noorden heb ik een bezoek gebracht aan Ayutthaya (de oude hoofdstad van Thailand). Ook deze stad is voorzien van heel wat oude tempels die we bezichtigd hebben. Maar na de walhalla aan tempels al bezichtigd te hebben was dit niet super indrukwekkend. Ik heb dan ook besloten even een tempel-break te nemen en wat meer actie in de trip te brengen.

Chiang Mai - Cultuur
's Avonds de nachtbus naar boven genomen, Chiang Mai. 11 uur in de bus gezeten naast de Engelse Richard. Een 23 jarige wereldreiziger die er jaarlijks 4 maanden op uit trekt om de wereld verder te ontdekken. Zo ik heb weer wat landen kunnen toevoegen aan mijn prioriteitenlijstje.
Het was een lange bustrip maar absoluut de moeite waard. Chiang Mai is de grootste en cultureelste stad van het Noorden van Thailand. en dit Thaise plaatsje is het enigste toeristische plaatsje van Thailand wat in de top 25 staat van beste bestemmingen ter wereld (TripAdvisor)
In Chiang Mai aangekomen zie je al gelijk de verschillen met de hoofdstad Bangkok. Chiang Mai is een stuk rustiger, meer dan de helft goedkoper. De mensen zijn vriendelijker en meer relaxed.
De eerste dag een fiets gehuurd samen met medereizigster Renske en de stad verkend. Het was echt spannend om in het toch nog drukke verkeer onze weg te banen naar de toeristische attracties inclusief de Doi Suthep (een van de belangrijkste en de bekendste tempel van Chiang Mai, ik kon het toch niet laten).
De tweede dag heb ik een Thaise kookcursus gevolgd. Mocht ik straks in Nederland weer behoefte hebben aan de Thaise keuken dan moet dat nu helemaal goedkomen. Inmiddels is het echte Hollandse tongetje van mij niet meer zo Hollands en kan ik wat pittigere gerechten aan. Ik pas me hier helemaal aan, aan de Thaise cultuur.
Ook het nachtleven verkend en op een aanraden van een collega van mij ben ik met een hele groep naar de Reggae Bar geweest, een bar met live muziek en gegarandeerd een goede avond!

Chiang Mai - Trekking
Om de cultuur af te wisselen met de natuur en wat meer workout werd het tijd voor een goede twee daagse trek door de jungle van het noorden van Thailand. Ik heb genoten van het prachtige groene landschap. Omdat het veel bergopwaarts was, was het een hele goede en ietwat zware workout. Tja is toch wel wat anders dan dagelijks de trappen bij het werk oplopen. Tijdens de trekking ben ik ook op een olifant geklommen. Heb ik voor het eerst in mijn leven wild water geraft en hebben we de nacht doorgebracht tussen de locals, de Hmong stam.

Pai
Tijdens mijn trip heb ik veel meningen van 'must sees' in Thailand gehoord, en deze lopen erg uiteen. Maar over Pai was iedereen het anoniem mee eens dat dit een plaatsje is wat je zeker gezien moet hebben. En gezien mijn flexibele trip heb ik spontaan besloten de bus naar Pai hoog in de bergen te nemen.
Pai staat bekend om de fantastische natuur en het bruisende uitgaansleven. Gezien mijn drukke schema die ik nog wil afwerken voordat mijn vliegtuig weer vertrekt naar Nederland had ik niet veel tijd voor dit plaatsje ingepland. De bezienswaardigheden liggen net buiten Pai en veelal verspreid, dus er zat maar 1 ding op. Ik heb een scooter gehuurd om de wijde natuur in te trekken. Dit was wel echt spannend want heb nog nooit op zo'n ding gezeten en dan te bedenken dat ik links moet rijden, dat ik de verkeersregels niet weet en er geen speciale plek op de we is voor deze scooters. Maar al snel mijn crosschoenen aangetrokken en daar gingen we (Danielli van Brazilie, zag het ook wel helemaal zitten). Het was echt fantastisch om daar in de bushbush te scooteren, gewoon niemand op de weg, de vrijheid tegemoet rijden. We hebben veel toerische plekjes aangedaan, van watervallen tot aan hotsprings en canyons. Het nachtleven is ook super bruisend. Maar de drinking games was al bruisend genoeg voor mij en mijn strakke schema.
Pai, is tot nu toe wel echt mijn favouriete plekje van Thailand. Nu nog even zien wat het zuiden te bieden heeft.

Bangkok
Na een geweldige dosis cultuur te hebbn opgesnoven in een van de mooiste plekjes ter wereld is het tijd om het noorden van Thailand te verlaten om de paradijselijke eilandjes in het zuiden te betreden.
Een vliegticket klonk heel verleidelijk maar gezien ik de Chakutchak weekend market (de grootste markt van de hele wereld waar het allemaal voor bijna niks over de toonbank gaat) nog op mijn lijstje heb staan, ben ik toch met de bus afgereisd naar het zuiden (via Bangkok).
Op de markt ben ik maar 8 keer verdwaald en dan denk je het meest interessante gezien te hebben dan beginnen ze het looppad vol te bouwen met de sales van de sales. Ook heb ik de skytrain eindelijk uitgeprobeerd. Een echte aanrader, goedkoop, makkelijk, snel en een mooi uitzicht boven Bangkok.
Na de markt dan echt met de nachtbus naar onder. Kho Phi Phi zal de eerste echte bestemming worden.

Tegenvallertje!
Gezien ik en nog een aantal medereizigers bestolen zijn door de locale bevolking is mijn eerste indruk van het zuiden nog niet echt geweldig.
Als zeer ervaren, oplettende en zorgvuldige backpackster die alle waarschuwingen van medereizigers hoog in acht heeft genomen, hebben de locals het gepresteerd om mijn persoonlijke tas, die ik ten alle tijden bij me heb, tijdens mijn slaap, te onderzoeken.
Maar gelukkig heb ik mijn telefoon, camera en mijn moed nog. Dus op naar het volgende avontuur!!

@b Ray wist niet zeker of hij het geld ervoor over had. Ennuh... ik als zelfstandige, volwassen, onafhankelijke vrouw zal heel goed op mezelf passen!
@ Suz en Bjorn, Ray wel veel gesproken, maar nog niet gespot. Wordt Kho Samui of Kho Pangan weer.
@ Wendy, Ohhh, wat jammer dat ik dat nu pas weet, anders had ik dat in mijn reisplan kunnen opnemen. Maleisie lijkt me wel supervet. Maar jij bent altijd welkom op het zuiden van Thailand! Kom mee feesten op de Full Moon!
@ Gerrie, je moet je grenzen verleggen tante!! Ik ben van afwisseling en uitdaging!
@ Roos & Ter, be careful! Ik weet niet hoe jullie naar de eilanden willen reizen, maar als je de nachtbus, nachttrein of nachtboot neemt, zorg dan dat je al je waardevolle bezittingen vastketent aan je lichaam! Tot snel :-)

Zit nu in de jungle maar foto's volgen zo snel mogelijk!

Liefs uit het warme Thailand!

  • 30 Mei 2012 - 11:04

    Schoentjes:

    Haai,haai,

    Hé schoentje, blijf wel op het goede padje, hé
    Na al je mooie verhalen, fantastische belevingen en prachtige foto's is het een vervelende domper dat ze aan jouw spullen hebben gezeten.
    Zo wordt je, to do, see lijstje een beetje korter.
    Laat je niet ontmoedigen en geniet nog meer van je avontuur en blijf alert.

    Goed om te lezen dat het met jouw goed gaat.
    Take care,
    Zoentjes van de schoentjes

  • 30 Mei 2012 - 16:05

    Suz En Bjorn:

    Heei El!!
    WAT??? Nee echt? Hebben ze veel buit gemaakt? Je had al zo weinig mee.... Wat hebben ze in godsnaam willen hebben? Je oranje jurkje?? hihi Ooh!!Toch niet je paspoort he?? Kijk je wel verder goed uit! En geniet van deze ooh zo mooie reis!!!!

    Tot snel

  • 30 Mei 2012 - 17:38

    Joris:

    Dagelijks de trappen aflopen op het werk zul je natuurlijk bedoelen ;), want omhoog is die lift toch meestal wel heel verleidelijk..

    Veel plezier nog in het zuiden van Thailand! En nu maar hopen dat de foto's niet zo lang op zich laten wachten als de Ibiza foto's!

  • 30 Mei 2012 - 21:20

    Rosanne:

    El! Wat een belevenissen weer! Had je geen slotje op je tas zitten? Klinkt verder allemaal ge-wel-dig!! Kan niet wachten ook in het land van de glimlach te zijn; morgen om 17.50u vertrekken we! Zie je snel!!!:) X

  • 04 Juni 2012 - 10:00

    Mies:

    Wat ben je lekker bezig EL!!! Onder de indruk! Een heerlijk verhaal weer om te lezen en ga nu op naar de volgende ;) Krijg er ook de kriebels van! xxxx

  • 04 Juni 2012 - 10:01

    Mies:

    En wat ben je toch positief he, love it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2012

No worries, no hurries!

08 Juni 2012

Volle maan!!

02 Juni 2012

Going down south

30 Mei 2012

Going up north - Living the good life!

23 Mei 2012

Cambodia: Land of Wonders!
Elle

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 42163

Voorgaande reizen:

01 November 2019 - 06 November 2019

New York Marathon - 2019

29 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Roadtrip West Canada

13 December 2018 - 13 Januari 2019

Patagonië - Paradijs voor natuurliefhebbers

31 Oktober 2017 - 23 November 2017

Myanmar

25 November 2016 - 10 December 2016

Mongolië

20 Augustus 2016 - 14 September 2016

Zuid-Afrika

08 December 2015 - 29 December 2015

Cuba

13 September 2014 - 01 Oktober 2014

Going USA

19 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Dubai

12 Mei 2012 - 11 Juni 2012

Thailand

20 November 2010 - 05 December 2010

Kenia

12 December 2008 - 16 April 2009

Backpacken 'Down Under'

Landen bezocht: