Going down south - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu Going down south - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

Going down south

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

02 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Sawadee ka,
Zo, ik heb nu de meest handige app voor avontuurlijke en waarbenjij.nu bijhoudende backpackers geuploadt. De "waarbenjij.nu" app. Dit houdt in dat ik wat minder afhankelijk ben van de Thaise digitale infrastructuur en vaker een update kan plaatsen.

Koh Phi Phi
Eén van de paradijselijke eilandjes dat Thailand rijk ik, is Koh Phi Phi. Het is weliswaar een prachtig eiland maar dit gaat ook gepaard met hordes (backpacker) toeristen, geen lokale maar toeristische tarieven, dit wil zeggen 2 tot 4 keer duurder dan het noorden en veel, heel veel feestjes. Maar de foto's zeggen genoeg waarom dit eiland favouriet is onder menig toerist.
Zelf heb ik een prachtige eilandtour per boot gedaan noor o.a. Maya Bay (ook wel bekend van de film 'The Beach') en Bamboo Island. Genoten van de prachtige onderwaterwereld vol met talrijke kleurige vissen die je bijna kan aanraken. Het was een fantastische dag met een heerlijk zonnetje, dat laatste is toch wel vrij schaars in het regenseizoen. En een dagje op de boot met zon staat garant voor een mooi rood keurtje!
Een feestje kunnen ze hier ook wel bouwen, na wat kickboxgevechten aanschouwd te hebben, hebben we ons in het feestgedruis gemengd. Het was een pre Full Moon partyyy. En gezien dit feest, belooft de echte FM pary nog wat.

Khao Sok
Na een relaxdagje in Kho Phi Phi, was het toch weer tijd voor wat actie. Ik ben afgereisd naar Khao Sok National Park. Gezien dit park al 160 miljoen jaar oud is, is dit één van de oudste rainforest die onze aardbol kent. Met Karolina van Chicago (de mannen waren niet zo sportief aangelegd) hebben we op eigen houtje het park verkend. Wat een avontuurlijk tochtje was. Het was een race tegen de klok om voor het donker het park uit te komen. We hadden er dan ook niet op gerekend om steeds te moeten stoppen om al die bloedzuigers, die ons wel een lekker hapje vonden, van ons af te moeten slaan.
De volgende dag op aanraden van andere hutgenoten (we sliepen in jungle hutten) een laketour gedaan die zeker de moeite en het geld waard waren.

Ray
Nu op naar Ray (lees de oostkust). Hij is nu hard aan het studeren voor zijn padi en volgens mij kan hij wel wat support gebruiken.

@ma: ik laat me absoluut niet ontmoedigen en ik blijf allert. No worries, komt helemaal goed.
@Suzie: mijn oranje jurkje heb ik godzijdank nog. Dat zou wat zijn, de hele maand mee sjouwen en op moment supreme het niet kunnen dragen. Nee alleen mijn geld en mijn creditcard vonden ze waardevol. Ik was ook niet het enige slachtoffer. Ze hebben bijna de halve bus leeggehaald. Incl. iPads en iPhones.
@Joris: iets meer vertrouwen in mij he! De foto's staan er al op! En je moest eens weten hoe vaak ik de trappen nu OPloop na jouw vertrek. Ik ben wel bang dat ik na deze vakantie mijn sportieve voornemen moet continueren.
@Rosanne: er zit alleen een slot op mijn backpack, maar ja die sleutel hebben ze ook meegenomen dus dat had ook niet veel zin.
@Roy: je snapt wel dat ik alleen de foto's erop zet die nog enigszins een beetje toonbaar zijn. Wacht maar tot je de rest ziet.

Liefs vanuit Thailand.

  • 02 Juni 2012 - 07:42

    Suz En Bjorn:

    Heei EL!

    Heel slim om die app te gebruiken! Dat had jij al veeel eerder moeten doen. Maargoed dat je de rest van de spullen nog wel hebt. Vreselijk zeg voor al die mensen die minder geluk hadden als jij! Wanneer is de FM party eigenlijk? Heb je er een beetje zin in??? Nog even genieten en dan ga je alweer naar huis! Groeten aan Ray en we zien graag het volgende verhaaltje tegemoet!!
    Liefs

  • 02 Juni 2012 - 08:02

    De Schoentjes:

    Haai,

    Nou mooi, je laat je niet klein krijgen!
    Ben je daar met de pet rond gegaan, zodat je de leuke reisjes en uitsapjes kunt bekostigen?
    Misschien nog iets over voor zo'n prachtige watervilla?
    Geweldige berichten, prachtige foto's.
    Hou van het leven,
    het leven houd van jou!

    Zoentjes van de schoentjes

  • 02 Juni 2012 - 17:39

    Je Liefste Stiefma:

    Ik zie dat je geniet van je reis en weer super mooie foto's hebt.
    Alleen jammer dat ze daar TE lange vingers hebben, maar geluk ze zijn klein van uiterlijk, ge kunt ze zo vloeren,wa!
    Geniet deze week nog!!!
    Groetjes, ik volg je ook in het the south.

  • 04 Juni 2012 - 10:06

    Mies:

    Haha ja zag de foto van Ray op fb! Heel vet!!! Lekker bezig El ben benieuwd wat gaat komen en geniet van de laatste week he!!! Liefs! Mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2012

No worries, no hurries!

08 Juni 2012

Volle maan!!

02 Juni 2012

Going down south

30 Mei 2012

Going up north - Living the good life!

23 Mei 2012

Cambodia: Land of Wonders!
Elle

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 42163

Voorgaande reizen:

01 November 2019 - 06 November 2019

New York Marathon - 2019

29 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Roadtrip West Canada

13 December 2018 - 13 Januari 2019

Patagonië - Paradijs voor natuurliefhebbers

31 Oktober 2017 - 23 November 2017

Myanmar

25 November 2016 - 10 December 2016

Mongolië

20 Augustus 2016 - 14 September 2016

Zuid-Afrika

08 December 2015 - 29 December 2015

Cuba

13 September 2014 - 01 Oktober 2014

Going USA

19 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Dubai

12 Mei 2012 - 11 Juni 2012

Thailand

20 November 2010 - 05 December 2010

Kenia

12 December 2008 - 16 April 2009

Backpacken 'Down Under'

Landen bezocht: