No worries, no hurries! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu No worries, no hurries! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

No worries, no hurries!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

14 Juni 2012 | Nederland, Breda

De laatste dagen…

Ko Samui
Zo… nog niet helemaal bijgekomen van de Full Moon maar gezien de beperkte tijd toch weer snel door. Voordat ik terug moet naar Bangkok wilde ik nog even een paar dagen Ko Samui aandoen. Het leek me leuk nog een laatste keer te gaan snorkelen in één van de mooie Thaise eilandjes. Helaas zat het weer niet mee dus heb ik een 4 wheel drive safari op het land gedaan. Erg avontuurlijk gezien door de modder en slechte wegen de wagens steeds vast kwamen te zitten en we elkaar moesten gaan aanduwen om uit deze benarde situaties te komen. Verder veel sociaal gedaan met Rosanne en Terry want die twee dagen in Ko Phangan waren niet genoeg om helemaal bij te kletsen.

Bangkok
Toen voor de 5e keer richting het drukke Bangkok. De laatste dagen stonden in het teken van relaxen! Naast de floating market, de BMK (shoppingmall) de skybar (fantastisch uitzicht op Bangkok) en de tegenvallende voetbalwedstrijd (en dat allemaal op 1 dag) heb ik voor het eerst deze vakantie mezelf getrakteerd op een massage. En de dag erop gewoon weer 1. Gewoon omdat het kan. Tja ik moet in NL toch weer hard aan de bak, dat kan ik dan maar beter enigszins een beetje ontspannen doen!

Weer terug naar ons kikkerlandje.
De terugreis verliep iets minder soepeltjes dan gepland. Met de lokale bus (ik mocht de Thaise busbevolking uitleggen waarom we verloren hadden), skytrain en de linktrain was ik netjes 3 uur voor vertrek aanwezig. Nu weet ik ook waarom ze die tijd zo ruim nemen want ik heb die tijd hard nodig gehad om op tijd mijn vliegtuig te halen, gezien ze mijn gestolen creditcard nodig hadden en ik al ruim een week illegaal in Thailand leek te verblijven! Maar ik heb het allemaal gered en sta inmiddels ook weer met beide benen op Nederlandse bodem!

Thailand in een notendop:
Al met al heb ik een Topmaand gehad. Het was super om het avontuur op te zoeken. Nieuwe dingen te ontdekken. Grenzen te verleggen en inspirerende mensen te ontmoeten. Maar het is ook goed weer terug te zijn in mijn eigen huisje, waar zienderogen super hard gewerkt is. Niet meer uit een rugzak te hoeven leven, weer regelmaat en normale slaapuurtjes! Athans dat laatste wil nog niet helemaal lukken maar daar werk ik aan!

Wisten jullie dat:
- je met lachen meer bereikt!
- je geen wc papier door het toilet mag spoelen.
- je niet op een drempel van een tempel mag staan.
- ze wel met 4 of 5 mensen op een scooter zitten, soms ook met honden of kleine kinderen die ondertussen de fles krijgen.
- ze het hier niet kennen om het eten tegelijkertijd te serveren als je in gezelschap uit eten gaat. En dat je het voorgerecht gelijk met het hoofdgerecht krijgt.
- om 6 uur ’s ochtends de monniken langs de straten lopen met een emmertje om eten op te halen.
- Thailand helemaal niet meer zo goedkoop is als iedereen denkt. Er zijn plekken waar je gewoon 10 euro voor een biertje betaald!

- ik inmiddels Thaise gerechten liever met stokjes eet dan met vork en lepel (messen doen ze hier niet aan).
- mijn tong al beter getraind is om steeds pittigere gerechten aan te kunnen.
- ik niemand zou adviseren om in het regenseizoen naar Thailand te gaan!

Bedankt allemaal voor de enthousiaste reacties, de smsjes, whats appjes en mailtjes. Ben al aan het kijken waar mijn volgende reis heen gaat en wat het onderwerp gaat worden voor mijn volgende reisblog!

Liefs vanuit het vertrouwde Breda!

  • 14 Juni 2012 - 21:34

    Tante Marieke:

    Hey weer veilig aan wal?
    Toch altijd weer lekker in je eigen huisje.
    Moet je nu weer aan het werk?
    Nou keep 'the no worry be happy' up in Breda.
    liefs van ons allen

  • 15 Juni 2012 - 06:23

    De Schoentjes:

    Haai,
    Leuk om je verhalen en avonturen te lezen.
    Super leuk dat je weer veilig thuis bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Thailand

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2012

No worries, no hurries!

08 Juni 2012

Volle maan!!

02 Juni 2012

Going down south

30 Mei 2012

Going up north - Living the good life!

23 Mei 2012

Cambodia: Land of Wonders!
Elle

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 42162

Voorgaande reizen:

01 November 2019 - 06 November 2019

New York Marathon - 2019

29 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Roadtrip West Canada

13 December 2018 - 13 Januari 2019

Patagonië - Paradijs voor natuurliefhebbers

31 Oktober 2017 - 23 November 2017

Myanmar

25 November 2016 - 10 December 2016

Mongolië

20 Augustus 2016 - 14 September 2016

Zuid-Afrika

08 December 2015 - 29 December 2015

Cuba

13 September 2014 - 01 Oktober 2014

Going USA

19 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Dubai

12 Mei 2012 - 11 Juni 2012

Thailand

20 November 2010 - 05 December 2010

Kenia

12 December 2008 - 16 April 2009

Backpacken 'Down Under'

Landen bezocht: