Van de Kiwi's en de Maori's naar de Aboriginals!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu Van de Kiwi's en de Maori's naar de Aboriginals!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

Van de Kiwi's en de Maori's naar de Aboriginals!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

01 Maart 2009 | Australië, Sydney

Na afscheid genomen te hebben van mijn laatste addresjes in NZ ben ik naar Auckland airport gegaan. Wel vreemd om de laatste uren alleen door te brengen. Nu niemand die je wegbrengt en niemand om afscheid van te nemen. Ik heb nog wel wat telefonische support gekregen van Bas. Mijn laatste NZ dollars die ik nog over had heb ik goedgespendeerd waarbij ik de mensen van de Australische bushfires gesponserd heb. De vlucht naar Australie ging buitengewoon goed. In het vliegtuig zelf werd het ons zo comfortabel mogelijk gemaakt, waarbij we ook een film naar keuze konden bekijken. En die vier is niks vergeleken met mijn laatste vlucht van 24 uur. Toen we boven Victoria vlogen waren nog wat restanten in de vorm van rook te zien van die bushfires. Ook het betreden van Australische grond ging een stuk makkelijker dan in Nieuw Zeeland. Eenmaal geland in Australie kwam de hitte me al tegemoet dus mijn kansen zijn weer gekeerd om toch met een bruiner tintje thuis te komen dan dat ik gegaan ben. Ik merk al wel dat ik dichter bij Nederland kom want het tijdverschil is nog maar 10 uur in plaats van 12.

Melbourne
Je kunt niet naar Melbourne gaan zonder de Great Ocean Road af te reizen. En om wat geld te besparen ben ik met 4 mensen afgereisd naar deze toeristische road met onze eigen Ford die we voor een dag gehuurd hebben. Het was echt een geweldige dag waarbij ik mijn eerste wilde koala's en pinguins in het echt heb gezien. Ook waren er geweldige surfbeaches waar jaarlijks allemaal competities worden gehouden. Wij hebben ook de golven uitgeprobeerd maar dan zonder surfplank. En tenslotte kwamen we bij zonsondergang aan bij de 12 apostelen (waarom ze het nog steeds de 12 apostelen noemen is me nog steeds een raadsel want momenteel zijn het er nog maar 7). Het was een prachtig uitzicht. In eerste instantie zou ik ook een ritje maken in de Ford maar de mannen die met ons mee waren, wilde niet graag de macht over het stuur afgeven en hebben de hele dag gereden. Maar de volgende dag zou ik en nog twee meiden de auto terug brengen en toen was het eindelijk mijn beurt om deze uitdaging aan te gaan. En ik moet toegeven dat ik dat nog wel het spannendste vond. In een heel vreemd land, in een vreemde auto, en dan ook nog aan de vreemde kant van de weg te moeten rijden is toch wel even wennen. En dan was het ook nog in een drukke stad waar ik helemaal geen weg ken. Maar ik heb wel bewezen dat ik als vrouw ook heel goed de macht over het stuur kan hebben ;)!! Zonder beschadiging en met een volle tank heb ik netjes onze ferrari afgeleverd.

Sydney
Een van de eerste dingen die ik hier gedaan heb is eindelijk mijn vriendin van het HBO en tevens oud-collega opgezocht die ik al ruim 2 jaar niet gezien heb. Ze zit inmiddels alweer ruim 2 jaar in het enorme Australie en ze wil maar niet terug komen. Het was echt super om haar weer terug te zien. En we hadden ook een hoop te vertellen aangezien we een hoop in te halen hadden. Echt super om in het Australiesche leventje van Melle te duiken en te kijken wat ze hier zoal dagelijks doet en haar internationale vrienden te ontmoeten. Als travelexpert heeft ze me ook geweldig geholpen met wat tripjes voor de rest van mijn verblijf. Zo'n vriendin die op het reisbureau werkt en zelf veel ervaring heeft opgedaan met reizen door Australie is toch wel echt super handig.
Uiteraard heb ik ook de toeristische trekpleisters bezocht. Uiteraard was het Opera house en Harbour Bridge 1 van de hotspots die ik met eigen ogen wilde bezichtigen. Verder heeft Sydney een geweldig aquarium en wildlife waar bijna alle dieren die Australie rijk is te zien zijn. Ook een dagtrip naar de Blue Mountains gemaakt, weer veel mensen ontmoet en veel uitgegeven!! Ook het nachtleven verkent met Melle en haar vrienden. Zet gewoon een stel Ieren bij elkaar en gegandeerd dat je een geslaagde avond hebt.

Morgen trek ik samen met mijn backpack en een vriendin uit Denemarken weer verder naar de volgende bestemming. Ik heb maar 2 maanden in Australie en ik mag wel opschieten als ik alles wil doen wat ik gepland heb en op mijn 'To do list' staat. Erg jammer dat ik Sydney weer moet gaan verlaten want begin me hier aardig thuis te voelen. Maar morgen ga ik weer een nieuwe uitdaging tegemoet waar ik ook wel erg naar uit kijk hoor.

2009 is voor mij een van de weinige jaren dat ik het bekende verkleedfeest (zuipfeest) van 5 dagen lang heb moeten missen. Nu ben ik wel erg benieuwd naar jullie wilde verhalen.

Ellen: Dat van dat filmen hebben ik wel meegekregen ja. Heb al een paar sets gezien hier, maar ben niet zo thuis in de Australische series. Maar Lisa het was geen McLeod's Daughters want die zal ik nu wel herkennen.

Tante Lucie: Je hebt het toch wel opgenomen he, want ik wil het wel horen als ik weer terug ben in het kikkerlandje. Heel veel succes met je optreden de 8e!!

Melle: BEDANKT!!!


Een warme en zonnige groet vanuit Sydney.


  • 01 Maart 2009 - 08:23

    Monique:

    Heej Meissie!!!
    Wat een verhalen zeg, ben er echt jaloers op hoor;)!Zou wel meer fotooows willen zien:P!
    Krijg wel zin in vakantie hoor als ik dit allemaal lees...mmm heerlijk!
    Maar heb eigenlijk ook weer heel wat te vertellen...tja zoals je weet maak ik ook altijd zat mee...haha....
    En de carnaval ook goed doorgekomen:P!

    Tot snel!!
    Liefs dikke kus

  • 01 Maart 2009 - 08:42

    Bas:

    Hey meiske,

    Leuk om te lezen en te zien allemaal! Je begint al een kleurtje te krijgen he! Volgens mij heb je t prima naar je zin daar!

    Kus uit de bieb

  • 01 Maart 2009 - 08:42

    Krista:

    Hey El! Leuk weer iets van je te horen! Ik ben wel een beetje jaloers op je ;-) met al die prachtige foto's. Mijn tijd aan de uvt zit er bijna op. Ik heb mijn punt een 7 binnen en nu nog 11 maart de presentatie en dan moet ik aan de arbeit! Veel plezier nog! X

  • 01 Maart 2009 - 09:12

    Schoentjes:

    Haai backpack-ster,
    We zijn weer kei blij met je bericht en te horen dat je het weer zo goed naar je zin hebt.
    Denk nog vaak terug aan die super tijd in NZ.
    Verder hebben we weer gezellig carnaval gevierd in Oeteldonk, dit keer in het pantoffeltje, was weer super gezellig met de Fam. Krooshof maar miste ons vrolijk gekleed agentje Elle wel.
    Zeg schoentje veel pezier en blijf wel op het padje hé.

    Liefs uit Aoffere

  • 01 Maart 2009 - 09:22

    Eefje:

    hee schatske!

    Super foto's zeg! echt gaaf!! We hebben je wel gemist hier met carnaval..! Was wel een geslaagd feestje, alleen niet zo gaaf als daar bij jou, dus wees maar niet bang..!
    geniet er van!!
    xx

  • 01 Maart 2009 - 09:40

    Jory:

    1 woord: WOW! Geniet er nog maar lekker van hoor!!! :D Een klein beetje jaloers ben ik wel ;) Liefs Jory

  • 01 Maart 2009 - 11:28

    Michelle:

    Dag Elle!!!

    leuke mensen allemaal zeg! En dat momentje alleen hoort er bij..
    Daardoor zijn de andere momenten super gaaf en dat moment ontroerend mooi.
    Schat, je bent lekker aan het reizen en iedereen in Nederland is jaloers op je.

    Dikke kus, we denken allemaal aan je!!!!

    Grote knuffels

  • 01 Maart 2009 - 12:28

    Suzie:

    Heey Elle!
    Ja Aussie!!!! Leuk voor je! Mooie verhalen en toch een bekende gezien aan de andere kant van wereld, je kent ook overal mensen he! hahaah Goed hoor!Geniet ervan!! En ik hoor graag je volgende verhaal!! Tot snel Liefs Suzie

  • 01 Maart 2009 - 18:13

    Peter En José:

    De eerst keer dat wij iets van jou hebben gelezen.De oudjes van jou waren hier vandaag en hebben jou site op onze pc gezet.Als jou moeder aan het vertellen gaat gaan haar oogjes weer helemaal glimmen (ze is volgens mij een beetje jaloers)We hadden natuurlijk al heel wat wilde verhalen gehoord,maar nu ik het zo lees en de foto's bekijk heb je volgens ons een super vakantie.Geniet er van want het is zo weer voorbij.Groetjes van de schoentjes uit Lauwe

  • 01 Maart 2009 - 20:33

    Bush-bush Tamtam:

    Hee ons lieveke, wat fijn om weer van je verhalen en foto's te kunnen genieten zeg. Héérlijk. Wat heb je het toch naar je zin hé, onze pc straalt het gewoon uit.
    Wat betreft ons radio debuut, dat heb ik voor je opgenomen, er ligt een cd klaar met het hele programma dus als je terug komt heb ik alvast een kadootje voor je. De 8e zal wel goed gaan hoor, we zijn inmiddels wel op mekaar ingespeeld(hahaha) Maar het blijft spannend. We doen net als jij, gewoon genieten van wat op ons pad komt.
    Hele dikke kus van Jopio en Loesje en tot volgende keer, we blijven je volgen en op de hoogte houden van het bush-bush gebeuren.
    Houdoe.

  • 02 Maart 2009 - 14:17

    Wil Leeuwen:

    Hoi Elle mooie verhalen wat carnaval betreft Lia was thuis met Julian en Ilja,leuk, maar genietse nog .Liefs Cees Wil.

  • 02 Maart 2009 - 16:40

    Eva :

    ola ola meiske

    was idd erg jammer dat jij het jaarlijks 5 dagen zuipfeest genaamd carnaval hebt moeten missen... maar omdat jij er niet was zijn wij even voor jou op pad gegaan om te bekijken of er nog steeds goed gefeest werd en wij kunnen je mededelen dat dat zeker goed is gegaan ;)
    jammer dat je nz moet verlaten maar je gaat nu de laatste 2 maanden ontzettend genieten in australie ;)
    heel veel plezier nog en genietse meiske

    liefss uit deest

  • 03 Maart 2009 - 19:12

    An:

    Hej elle,

    ohhhh wat ben ik toch jaloers wat een mooie foto's en verhalen zeg. Ik volg je nog steeds zoals je kunt zien.

    Kus An

  • 04 Maart 2009 - 11:15

    Ellen:

    Eej El,

    Super verhalen zeg. Zit hier met vochtige oogjes te lezen. Mis Australie toch nog wel heel erg :(
    maar niks aan te doen. Heb je een nieuw nummer trouwens want had je laatst nog gesmst maar volgens mij ontvang je die niet meer.
    Waar gaat je reis je nog allemaal heen brengen?
    Take care!!

  • 11 Maart 2009 - 21:13

    Bush-bush Tamtam:

    Hee moppie, hoe is 't allemaal? We zijn weer nieuwschierig naar je spannende avonturen hoor en die mooie foto's niet te vergeten.
    Hier gaat alles z'n gangetje, zondag de 8ste was een succes en we zijn uitgenodigd voor een radio programma in Landerd, dat licht in de buurt van Helmond. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het bestaat echt. We kregen per email een uitnodiging omdat ze ons vorige optreden in Schijndel hadden gehoord.
    Het gaat helemaal goed komen met ons muziek gebeuren.
    Zo, voor jou weer wat nieuws uit Hollanda en nou wachten wij op het nieuws van de andere kant van de aardkloot.
    Dikke kus van Jopio en Loesje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken 'Down Under'

Recente Reisverslagen:

19 April 2009

Home sweet home

15 April 2009

De laatste weken!

02 April 2009

East coast!!

18 Maart 2009

SURPRISE!!

01 Maart 2009

Van de Kiwi's en de Maori's naar de Aboriginals!!
Elle

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 42145

Voorgaande reizen:

01 November 2019 - 06 November 2019

New York Marathon - 2019

29 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Roadtrip West Canada

13 December 2018 - 13 Januari 2019

Patagonië - Paradijs voor natuurliefhebbers

31 Oktober 2017 - 23 November 2017

Myanmar

25 November 2016 - 10 December 2016

Mongolië

20 Augustus 2016 - 14 September 2016

Zuid-Afrika

08 December 2015 - 29 December 2015

Cuba

13 September 2014 - 01 Oktober 2014

Going USA

19 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Dubai

12 Mei 2012 - 11 Juni 2012

Thailand

20 November 2010 - 05 December 2010

Kenia

12 December 2008 - 16 April 2009

Backpacken 'Down Under'

Landen bezocht: