SURPRISE!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu SURPRISE!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Elle Schoenmakers - WaarBenJij.nu

SURPRISE!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

18 Maart 2009 | Australië, Brisbane

Surfcamp
Na afscheid genomen te hebben van Melle begon weer een hele nieuwe en spannende week vol met surflessen. Een 5 daagse surfcursus moest me helpen om een "golf te bereiden" zoals de Ozzies dit noemen. Dat heel wat frustraties, blauwe plekken door rondvliegende surfborden, afgeschaafd huid, spierpijn en verbrande lichaamsdelen, toch tot succesvol resultaat leidde, bewijst maar weer dat oefenen kunst baart. Na een aantal frustrerende dagen stond ik toch heel stabiel op een surfbord. 5 dagen hebben we er met zijn allen en de 2 instructeurs een feestje van gemaakt. Nou ja voor die instructeurs was het best zwaar, lesgeven en 's avonds los gaan tot in de vroege uurtjes. Dat hebben we dan ook gemerkt doordat ze tijdens de surflessen lagen te pitten op het strand. Na 5 dagen gesurfd te hebben, waarbij we de laatste dag vast kwamen te zitten in een klein dorpje door onze kapotte bus, kwamen we aan in Byron Bay. Daar konden we even bijkomen van de intensieve week en mijn wonden en blauwe plekken konden weer helen. In termen van backpackers: "It was pretty fucking amazing"

Byron Bay
In Byron Bay hebben we een uitje gemaakt naar Nimbin, mijn Lonely Planet vergelijkt dit stadje met de Nederlandse hoofdstad Amsterdam. Na zelf een kijkje te hebben genomen moet ik dit toch echt ontkennen. Nimbin bestaat uit 1 straat met een stuk of 9 winkeltjes. Mensen komen naar je toe of je marihuana wilt kopen, andere wanhopige mensen kwamen naar mij toe of ik misschien drugs verkocht. Nou in Amsterdam gaat het er echt niet zo wanhopig aan toe. Verder staat Byron Bay bekend om zijn uitgaansleven en na een aantal nachten flink doorgehaald te hebben met de gezellige mensen van surfcamp werd onze groep steed kleiner want iedereen ging weer zijn eigen weg. En ook ik vertrok na een paar dagen verder naar het noorden langs de oostkust.

Surfers Paradise en Brisbane
In Surfers Paradise wilde ik mijn surftalenten zonder instructeurs erbij in de praktijk brengen. Helaas dacht het weer er anders over. Door de naderende cycloon was er storm, regenbuien en stranden waren gesloten. Dus zelfs een duik zat er niet in. Toen hebben we het leven 's nachts maar doorgezet in de vorm van kroegentochten. Na een paar dagen hadden we het uitgaansleven ook wel gezien en snel weer doorgegaan naar Brisbane. Hier kwam ik weer gezellige bekende tegen, echte Engelse (Clare en Charley ) die ik eerder mijn trip heb ontmoet, en met zijn 3en hebben we Brisbane op zijn kop gezet.

En 17 maart was het dan eindelijk zo ver en kon ik Bas, die me verraste met een eigen ticket naar Australie, van het vliegveld halen. Het was echt super om hem na 3 maanden weer in levende lijven te kunnen aanschouwen. Uiteraard hebben we die dag zijn verjaardag en zijn graduation (die 4 dagen eerder plaats had) gevierd. En het was echt super gezellig aangezien het Saint Patricksday was. En de Ieren wisten te vertellen dat Saint Patricksday uitbundiger gevierd wordt in Australie dan in Ierland zelf. En daar hebben we veel van meegekregen. Zo mijn laatste maand is het niet meer alleen ik en mijn backpack maar heb ik gezelschap van mijn geliefde Bas. Nu samen op naar Noosa!!

- Ohw ma, ik denk dat de wereldstappers die ooit in Afrika begonnen zijn Australie niet gaan overleven, maar ga mijn best doen.
- En ook super dat mensen in Beneden eind ook tijd hebben mijn site door te spitten!!
- El, ik heb inderdaad een nieuw nummer +31 (0) 413096294. Kan op mijn NZ nummer ook nog smsjes ontvangen maar heb je smsje niet meer gehad.

Een hele warme groet uit Brisbane

  • 18 Maart 2009 - 06:38

    Chantal:

    He el, kei gaaf joh, dat surfen!! Super stoer. Errug leuke foto's ook. Super dat Bas je is komen opzoeken, gezellig!! Nog een hele fijne tijd, meis. We blijven je volgen...
    Kuskus uit Oaffere

  • 18 Maart 2009 - 07:26

    Krista:

    Hey surfbabe ;-)! Wat leuk om iets van je te horen. Super dat Bas is overgekomen. Feliciteer hem maar met zijn verjaardag en als MA! Geniet van je laatste maandje samen en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal! X

  • 18 Maart 2009 - 07:48

    Suzie:

    HEE ELLE EN BAS!!!

    Geweldig dat jullie nu samen zijn!!! Ik ken dat gevoel El! als je na een lange tijd iemand kan vasthouden waar je echt om geeft... Heel veel plezier en geniet ervan, Bas! Ohja surfen.... Goed hee! Als je in Nederland bent, laat je het me dan in het echt zien hihi..! Liefs Suzie

  • 18 Maart 2009 - 08:35

    Roy:

    Eey zusje!
    Kijk nou...een echt surftalent in de familie!
    Het uitgaansleven daar ziet er ook wel goed uit maar ik hoor alle verhalen nog wel in detail wanneer je weer thuis bent.
    Laterzzzz

  • 18 Maart 2009 - 10:24

    Michelle:

    haaii bas en elle,

    goede reis gehad.. zojuist heb ik een paracetamol ingenomen. Ik ben ook toe aan vakantie.

    Gelukkig gaan we over een weekje weer zeilen! Heel veel plezier en knufffels en tot gauw!

    Bob en Mies

  • 18 Maart 2009 - 10:43

    Joyce:

    Hey Elle :D

    Wat een super verhalen allemaal zeg!! En echt gaaf dat surfen! Geniet ervan en we moeten maar weer een keer een drankje doen in het zonnige zuiden (Breda :p) als je terug bent.

    Liefs, Joyce

  • 18 Maart 2009 - 11:14

    Marianne:

    Hallo Bas en Elle,
    Wat leuk om zo snel al een foto van jullie samen te zien. Ik hoop dat jullie een hele leuke maand te wachten staat. Geniet er maar van en pas op voor de haaien. Er zijn er dit jaar extra veel voor de kust.

    groetjes van ons allemaal
    familie Gruijters

  • 18 Maart 2009 - 12:17

    Ellen:

    Je komt gewoon alweer bijna terug joh!! Heb je er al zin in of blijf je liever nog even?? Ik vind het wel leuk hoor dat mijn gezellige vriendinnetje er binnenkort weer is!!

    Wat super dat Bas er toch nog in is geslaagd je te komen opzoeken! Geniet er maar lekker van samen. Echt geweldig dat jullie volgend jaar dan ook nog de herinneringen samen kunnen oproepen. Geloof me maar want ik kan het weten ;) dat is echt wel leuk als iemand er bij is geweest!

    Ik ben benieuwd wat jullie allemaal nog gaan zien/beleven down under! Foto's zien er iig goed uit! Je ziet er goed uit meid!

    Have fun and behave !!!

  • 18 Maart 2009 - 15:03

    Wil Boven-eind:

    Elle eerst bedankt voor je kaart je weet als je weer wit bent je mag weer bijbruinen.Gaaf wat je allemaal uithaald.Elle en Bas maak er nog een mooie tijd van .liefs Cees Wil

  • 18 Maart 2009 - 16:28

    Schoentjes:

    Haai Bas Haai El,

    Weer super om te lezen dat jullie het goed maken, dat Bassie je aan de andere kant van de wereld ook al heeft gevonden.
    Dat je mooi op je surfbordje bent blijven staan want die haaien hebben wel zin in zo'n lekker hapje.
    Prachtige foto's, je begint al een beetje op een Keniaan te lijken.
    Nog DRIE hele weken!
    Hier begint de lente ook echt door te breken, vandaag lekker zonnetje en lekker warm vooral achter glas, dus als jullie straks weer thuis zijn
    alleen maar zonneschijn!!
    Je pakje is gisteren (17- 03) aan gekomen, snel hé!

    Have a wonderfull time.
    Zoentjes van de schoentjes

  • 18 Maart 2009 - 17:06

    Jeanine:

    Hey surf dude!! wat ziet en hoort zich dat allemaal weer geweldig aan!! Ben zwaar jaloers op je als ik hier achter mijn computertje zit...
    En geweldig dat Bas weer bij je is! Geniet van elk moment en houd ons op de hoogte! (maar kom toch ook maar weer snel terug want ik mis je!!!)

    Kussss!

  • 18 Maart 2009 - 19:21

    Eefje:

    hee!
    super dat Bas er is..! Ik dacht al wat is het warm hier in Nederland, maar dat is natuurlijk die romantiek die ik voel!!
    Tot snel al weer.. het is echt snel gegaan heb ik het idee zeg!! terwijl jij al zo veel super gave dingen hebt gedaan!!
    geniet er van!
    xxx

  • 18 Maart 2009 - 22:13

    Bush-bush Tamtam:

    Hee mûpke, wà gezellie zeg dat jou èige mûpke daor is. Lekker knuffelen hé, dat hebben jullie natuurlijk allebei gemist.
    Leuke verhalen en mooie foto's hoor, wij zijn wel een beetje jalours op al die avonturen. Maar ja, je ziet zo'n oud vel toch niet meer op een surfplank klimmen. Die houdt geen vel meer over als ik dat zo lees allemaal.
    Fijn dat je zo geniet en nou samen nog ff. Bas proficiat hoor, geniet van de tijd dat je daar samen bent.
    Dikke kus van Jopio en Loesje.

  • 18 Maart 2009 - 22:26

    Ellen De Stiefma:

    Elle en Bas,
    Go joh, het ziet er allemaal weer super uit. En wa bende al bruin zeg .Het is maar goed dat er nog woater over is in Australië, anders was je bijna te,te goar.
    Ik heb de Connection gebeld en die sturen een échte bus. Das aflegge joh, in die wermte achter de bus aon. Hé, van da Australies bier worde mooi slank van. Zie ik op de foto. Breng eens een tank mee!!! Da lijkt me wel wat.
    Gelukkig da Bas er is. Da jong zou dood gegoan hebbe van de heimwee noar jou. We zijn nou ok al nie noar de Bredase carnaval gewest. Anders hadde wij um wel un bietje opgepept. Trouwens Bas nog dubbel proficiat met oe verjoardag en het behalen van oe diploma. Goed joh, da zit er wer op. Geniet nou mar van da australies bier, geimporteerd from Holland van dieje bekende firma.
    Wij wensen jullie beide nog een hardstikke mooie maand vakantie en groetjes van alle waaltjes.

  • 19 Maart 2009 - 00:27

    Femke:

    Hey meid

    Ben blij weer wat van je te lezen! Super dat bas er nu is. Geniet ervan!

    Dikke kus Femke

  • 19 Maart 2009 - 06:09

    Marieke:

    HI Elle

    Je wilt me toch niet vertellen dat Australia leuker is dan New Zealand???
    We zien elkaar weer in begin Juni want we hebben een reisje geboekt naar Nederland.
    Liefs Marieke

  • 24 Maart 2009 - 10:45

    R&M:

    Hey Sis,

    Goed om te lezen dat je je nog goed vermaakt aan de andere kant van de wereld! Niet alleen in Nederland, maar ook in ons hoofd is de lente begonnen. Daarom hebben Roy en ik onze spullen gepakt om te kijken of het in Ierland ook 'pretty fucking amazing' is. Na een bumpy start (had me verslapen) heeft het fiatje record snelheden bereikt om ons toch nog op tijd op het vliegveld te krijgen. We hadden nog 2 hele minuten over dus...voor niets gehaast. Maar inmiddels zijn we veilig aangekomen in Dublin en zijn we al ingeburgerd tussen de pints. Veel plezier nog toegewenst in de laatste weken en tot snel!

    Greetz van mr shoemaker en miss schumacher

  • 24 Maart 2009 - 17:07

    Helma Jonkers:

    Hoi Elle en Bas,
    wat gaaf dat jullie nog samen een paar weken down under kunnen doorbrengen. Is vooral voor straks leuk als jullie weer in het winderige, natte Holland zijn. Samen zwijmelen hoe leuk het was....
    Geniet er nog van, tijd vliegt voorbij en dat geldt ook voor jullie. Dikke kus vanuit Den Bosch. Liefs, Helma

  • 24 Maart 2009 - 21:31

    Bush-bush Tamtam:

    Hee ons goeike, wat leuk zeg je smsje voor Jopio.
    Hij is nou helemaal om want ons Elle dat is toch wat. Leuk hoor dat je eraan gedacht hebt.
    Hartstikke bedankt.
    Hoe is 't allemaal, genieten jullie nou samen van alle avonturen die er te beleven zijn? Wel leuk dan kun je er ook nog heel lang van nagegieten en weet je allebei wat je gevoelt en beleefd hebt.
    Nou, hier is de rust weer een beetje weergekeerd na alle beslommeringen van afgelopen week, maar daar zal ik je niet mee lastig vallen. Geniet in ieder geval van alles wat op jullie pad komt.
    Dikke kus uit de bush-bush van Jopio en Loesje.

  • 26 Maart 2009 - 16:40

    Ma (x)ma:

    Haai backpack stars,

    Alles oké?
    Nog haaie-vinnensoep op?
    en hoe gaat het met je oortjes Elle, al naar de dokter geweest?
    Wees zuinig op jezelf ook in lui-lekker-land!
    Marina en Roy zijn 5 dagen naar Dublin en ik ga ze morgen, vrijdagochtend, weer ophalen, als ze zich weer niet verslapen!!
    Nog een Dol-fijne tijd saampjes!

    Nog meer zoentjes van de schoentjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Backpacken 'Down Under'

Recente Reisverslagen:

19 April 2009

Home sweet home

15 April 2009

De laatste weken!

02 April 2009

East coast!!

18 Maart 2009

SURPRISE!!

01 Maart 2009

Van de Kiwi's en de Maori's naar de Aboriginals!!
Elle

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 42144

Voorgaande reizen:

01 November 2019 - 06 November 2019

New York Marathon - 2019

29 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Roadtrip West Canada

13 December 2018 - 13 Januari 2019

Patagonië - Paradijs voor natuurliefhebbers

31 Oktober 2017 - 23 November 2017

Myanmar

25 November 2016 - 10 December 2016

Mongolië

20 Augustus 2016 - 14 September 2016

Zuid-Afrika

08 December 2015 - 29 December 2015

Cuba

13 September 2014 - 01 Oktober 2014

Going USA

19 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Dubai

12 Mei 2012 - 11 Juni 2012

Thailand

20 November 2010 - 05 December 2010

Kenia

12 December 2008 - 16 April 2009

Backpacken 'Down Under'

Landen bezocht: